השוק

חברת הענק הישראלית בצרות: הפסידה 10 מיליון דולר, עובדים יפוטרו

במחצית הראשונה של 2023, מכירות המדפסות של 'מאסיבית' צנחו ב-47%, כאשר ההכנסות התכווצו ב-64% ל-2.6 מיליון דולר בלבד. למרות שהחברה סיימה את 2023 עם גידול של 15% בהכנסות, ההפסד המצטבר של כמעט 10 מיליון דולר, כעת תכנית התייעלות תשלוח כ-12% מהעובדים הביתה כדי לחסוך 2 מיליון דולר בשנה
מערכת ice |  7
פיטורים (צילום shutterstock)
בלב ליבה של תעשיית ההדפסה התלת-מימדית, חברת מאסיבית הישראלית מוצאת את עצמה במערבולת של אתגרים. החברה, שפרצה לתודעה הציבורית עם הבטחה לשנות את פני הייצור התעשייתי, עומדת כעת בפני משבר רב-מימדי המאיים על עתידה.
בחודשים האחרונים, סערה של שינויים פקדה את הנהלת החברה. התפטרותם של מנכ"ל החברה, ארז צימרמן, וסמנכ"ל הכספים, יובל כהן, מסמנת טלטלה משמעותית בצמרת הארגון. מהלך זה אינו מתרחש בוואקום, אלא על רקע תוכנית התייעלות נרחבת שכוללת פיטורי עובדים והפחתות שכר גורפות, מדובר על 10 עובדים שיילכו הביתה מכ-88 עובדים, על פי הפרסום בכלכליסט.

הנתונים הכספיים מספרים סיפור עגום. במחצית הראשונה של 2023, מכירות המדפסות צנחו ב-47%, כאשר ההכנסות התכווצו ב-64% ל-2.6 מיליון דולר בלבד. למרות שהחברה סיימה את 2023 עם גידול של 15% בהכנסות, ההפסד המצטבר של כמעט 10 מיליון דולר מעיב על התמונה הכוללת.
מאחורי המספרים עומדים אתגרים מורכבים. בעוד שהנהלת החברה מצביעה על המלחמה בעזה כגורם המקשה על מאמצי השיווק בשל הזיהוי הישראלי, מומחים בתעשייה מצביעים על בעיות מבניות עמוקות יותר. האתגר של הרחבת טכנולוגיה המיועדת למוצרים קטנים לייצור מוצרים גדולים פי מאה, לצד הקושי בשמירה על בסיס לקוחות קבוע בשוק עם ביקושים תנודתיים, מציבים סימני שאלה לגבי המודל העסקי של החברה.
בניסיון לפרוץ את המבוי הסתום, מאסיבית חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת סיקה השוויצרית. מהלך זה נועד לפתוח בפני החברה שווקים חדשים ולהרחיב את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי. עם זאת, נותר לראות האם שיתוף פעולה זה יספיק כדי לחולל את המפנה הנדרש.
הירידה הדרמטית בשווי השוק של החברה - קריסה של כמעט 93% מאז ההנפקה - ממחישה את עומק המשבר ואת אובדן האמון של המשקיעים. בעוד שמדדי המניות הכלליים הציגו עליות, מאסיבית נותרה מאחור, מה שמעלה תהיות לגבי יכולתה להתאושש ולממש את הפוטנציאל שהובטח בעת ההנפקה.
המשבר במאסיבית מעלה שאלות רחבות יותר לגבי עתיד תעשיית ההדפסה התלת-מימדית כולה. האם הטכנולוגיה בשלה מספיק לייצור תעשייתי בקנה מידה גדול? כיצד יכולות חברות בתחום להתמודד עם מחזוריות הביקושים ועם התחרות הגוברת? והאם יש מקום לשחקנים רבים בשוק זה, או שמא נראה קונסולידציה בעתיד הקרוב?
עבור מאסיבית, השנה הקרובה תהיה קריטית. היכולת לייצב את המצב הפיננסי, לשפר את הביצועים התפעוליים ולהוכיח את הערך של הטכנולוגיה שלה בשווקים חדשים תקבע את גורלה של החברה. זוהי שעת מבחן לא רק עבור מאסיבית, אלא גם עבור הרעיון של מהפכת הייצור התלת-מימדי בתעשייה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    באמת? חברת ענק? 88 עובדים? (ל"ת)
    רחל 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    ממשלה חסרת בושה (ל"ת)
    קיפי 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אתם פשוט אתר מיותר (ל"ת)
    רועי 07/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    פיטורין?
    רפאל 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם הפיצויים שישלמו לעובדים?
    סגור
  • 3.
    חברת הענק? מי האידיוט שכותב את זה? (ל"ת)
    סטרטסיס 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    היו בהפגנות
    מוש מוש 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רוב הזמן היו בהפגנות של הקפלנים,אזי איך הם יצליחו.לפגוע בעם ישראל,אוי מה היה לנו.
    סגור
  • 1.
    פיטורין בחברה של 88 איש
    אלכס 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה זו כתבה? הקנה מידה יותר מדי קטן
    סגור