השוק

מאסיבית חוגגת: המכירות זינקו ב-60%, ביקוש אדיר למדפסות 3D

הכנסות החברה עלו בכ-25% לכ-15.1 מיליון דולר בשנת 2023, למרות האטה ברבעון הרביעי בשל מלחמת חרבות ברזל. החברה ממשיכה את החדירה לתחום פארקי השעשועים והפנאי: מכרה מדפסת מאסיבית 10,000 לדיסני ומאסיבית 5,000 למרלין אנטרטיינמנט, המפעילה את מוזיאון מאדאם טוסו ואת לגו-לנד. המנכ"ל ארז צימרמן: "מרחיבים את היצע החומרים, במטרה להיכנס לשווקים נוספים עם פוטנציאל גדול"

מערכת ice | 
המדפסת של מאסיבית (צילום מאסיבית)
מאסיבית טכנולוגיות הדפסה תלת מימד (Massivit 3D) פרסמה אמש (שני) תוצאות מקדמיות חלקיות (שאינן מבוקרות ואינן סקורות) לרבעון הרביעי ולשנת 2023. במהלך הרבעון הרביעי החברה הרחיבה את תחומי הפעילות של מדפסת המאסיבית 10,000 לשווקים נוספים.
בין היתר, מדובר בשוק פארקי השעשועים באמצעות מכירה לחברת דיסני ולמרלין אנטרטיינמנט, ושוק הקרוואנים, בנוסף לפעילותה בשוקי הימאות והרכב. מאסיבית המשיכה להרחיב את היצע חומרי ההדפסה שלה והשיקה חומר שני למאסיבית 10,000, בעל תקן מעכב בעירה ועשן, אשר אפשר חדירה לתחום פארקי השעשועים ויסייע לחדירה לשווקים נוספים.
ההכנסות ממכירות החברה בשנת 2023 הסתכמו בכ-15.1 מיליון דולר, עלייה של כ-25% לעומת הכנסות של כ-12.1 מיליון דולר בשנת 2022. החברה מכרה 32 מדפסות, לעומת 29 מדפסות בשנת 2022 – עלייה של כ-10%. במכירות של מדפסת המאסיבית 10,000 היה גידול של כ-60% יחסית לשנת 2022.
בהשפעת מלחמת חרבות ברזל, בשים לב להאטת מאמצי השיווק ברבעון הרביעי ולמעמדה של החברה כחברה ישראלית בעולם בתקופה זו, החברה חוותה האטה בקצב הגידול ברבעון הרביעי של שנת 2023, והמכירות הסתכמו בכ-3.9 מיליון דולר לעומת כ-4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מכרה 8 מדפסות ברבעון הרביעי לעומת 10 מדפסות ברבעון המקביל.


ארז צימרמן (צילום: יח"צ)
מזומנים ושווי מזומנים והשקעות טווח קצר ליום ה-31 בדצמבר הסתכמו בכ-16.1 מיליון דולר. מאסיבית 10,000 נמנית על דור המדפסות השני של מאסיבית. המדפסת, הפועלת בטכנולוגיה של Cast In Motion  (יציקה בתנועה), מיועדת לייצור חלקים מחומרים מרוכבים, ובאמצעותה ניתן להדפיס תבניות, כלי עזר לייצור ודגמים במידות גדולות, המשמשים חברות תעשייתיות לייצור.
השימוש בחומרים מתכלים במדפסת זו גבוה מהשימוש בחומרים מתכלים במדפסות מהדור הקודם, כאשר במקביל למאמצי המכירה והשיווק של  המאסיבית 10000, החברה ממשיכה לקדם את מכירות המוצרים מהדור הראשון - מדפסות מאסיבית 1800 ו-5000, באמצעות השתתפות בתערוכות ובכנסים מקצועיים ברחבי העולם.
 
התוצאות לשנת 2023 הינן בניכוי שתי עסקאות מרבעון שלישי, בהיקף של כ-700 אלף דולר, שבוטלו בהשפעת המלחמה. ארז צימרמן, מנכ"ל מאסיבית: "ברבעון הרביעי המשכנו את מאמצי החדירה שלנו לעולמות חדשים ומכרנו מדפסת מאסיבית 10,000 ראשונה לענקית הבידור דיסני, כמו כן מכרנו מדפסת נוספת למרלין אנטרטיינמנט שמפעילה את מאדאם טוסו ואת לגו-לנד".
"במקביל אנו מרחיבים את היצע החומרים של מאסיבית שיאפשר לנו להיכנס לשווקים נוספים, עם פוטנציאל גדול. לצד העובדה שסיימנו את 2023 עם צמיחה של כ-25% במכירות, הרבעון הרביעי הושפע ממלחמת חרבות ברזל. יחד עם זאת המכירות של המדפסת המאסיבית 10000 גדלו בכ-60% יחסית לשנת 2022, ואנו מאמינים כי נשוב לקצב צמיחה בשנת 2024 כפי שהיה בעבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה