השוק

הדולר והאירו מתחזקים: הבנק המרכזי באירופה יכריז על הורדת ריבית?

בניגוד למגמה שהורגשה בימים האחרונים בשוק המט"ח, הדולר והאירו ממשיכים להתחזק אל מול השקל. במקביל, לצד התחזקות הדולר בבורסה ביפן, הבנק האירופי הודיע שהותיר את הריביות שלו ללא כל שינוי 
מערכת ice |  1
כלכלה (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח העולמי מציג היום (חמישי), תנועות מתונות כאשר הדולר, האירו מתחזקות אל מול השקל לצד הלירה שטרלינג שבשונה מהאחרות הציגה היום ירידה מינורית במחירה ביחס לשקל.
בהשוואה לשערי המטבעות שנרשמו אתמול (רביעי), הדולר האמריקאי עלה ב-0.4% לרמה של 3.63 שקל. גם היורו רשם עלייה כאשר הוא התחזק היום ב0.3% לרמה של 3.98 שקל. כאמור, בשונה משני אלו הלירה סטרלינג נחלשת ב-0.21% ביחס השער שהציגה אמש וכעת היא נסחרת ב-4.72 שקל.
בקרב השוק האירופי, האירו נסחר ללא שינוי משמעותי במחירו שעומד על 1.093 דולר, זאת לאחר שהבנק המרכזי באירופה בראשות הנשיאה כריסטין לגארד, הודיע שהחליט להשאיר את הריבית ללא כל שינוי, זאת בהתאם להערכותיהם של גורמים בשוק. בנוסף, הבנק האירופי הותיר את הריבית על האירו ועל הפיקדונות ללא כל שינוי, כאשר הריבית על האירו עומדת על 4.25% וזו שעל הפיקדונות ברמה של 3.75%. 
במהלך השבוע שעבר, הבנק המרכזי של יפן, ביצע התערבות בשוק במסגרתה התרחשה רכישות ענק של 6 טריליון ין (סכום ששווה ערך ל-37.9 מיליארד דולר). כל אלו, הביאו תחילה לעלייה בשווי היין ביחס לדולר, אך כעת הדולר מציג עלייה מתונה של 0.2% לשווי של 156.4 ין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפי המצב במדינה הדולר צריך להיות 6₪.
    רמי 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי המצב הביטחוני הדולר היה צריך להיות 6 שקלים והבורסה היתה צריכה להחתך בחצי כבר מזמן.
    סגור