השוק

לקראת פרסום המדד הדולר יורד בכמעט 1% ל-3.611 שקל

מדד המחירים לצרכן יתפרסם היום ולקראת הפרסום הדולר ממשיך לאבד גובה; נזכיר כי עדיין בשוק ההון שוררת אופטימיות ביחס להסכם שיביא לשחרור החטופים, לסיום המלחמה העצימה בדרום והסדרת גבול הצפון
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן שאמור לנוע סביב האפס יורד הדולר בשיעור ניכר של כמעט 1% ונסחר ברמה של 3.611 שקל. האירו יורד ב-0.6% ל-3.938 שקל והלירה שטרלינג יורדת בכ-0.5% לרמה של 4.686 שקל.
אמנם מדד המחירים לצרכן יתפרסם היום אבל אם לא תהיה הפתעה לכל כיוון הרי שמה שעדיין מקרין על המסחר במט"ח זו המלחמה והדריכות לקראת הסכם אפשרי לשחרור החטופים. נתניהו יטוס בשבוע הבא לארה"ב ושם מקווים כולם הוא יחתור להסכם שיביא לשחרור החטופים, סיום המלחמה העצימה בדרום והסדרת גבול הצפון.
הנחת העבודה בשוק ההון היא שניסיון הסיכול של מוחמד דף יאפשר לנתניהו להציג סוג של תמונת ניצחון (עד כמה שאפשר לאור נסיבות הטבח של ה-7 באוקטובר) שירצה את הבייס שלו ויאפר למדינה כולה להתכנס להתחלת שיקום החטופים שישוחררו בחיים וכמובן לשקם את המדינה לרבות גבול הצפון.
אז אלה הם פני הדברים במסחר במט"ח. צריך לזכור שתנאי הרקע של הכלכלה הישראלים אינם מהמשופרים. הממשלה ממשיכה להוציא סכומים לא מבוטלים והגירעון הולך ועולה. ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כתב בסקירה השבועית שלו כי הגירעון יהיה השנה קרוב יותר מ-8% מאשר ליעד הממשלתי שעומד על 6.6% וזה מייצר לחצים אינפלציוניים שמכבידים על היכולת להוריד ריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה