השוק

בית ההשקעות IBI מעריך: "הירידה באינפלציית הסחורות צפויה להתמתן"

על פי הסקירה השבועית של בית ההשקעות IBI, צמיחת המשק האמריקאי מתכנסת בהדרגה לעבר המגמה לאחר צמיחה חזקה לאורך 2023, והדבר מקבל ביטוי גם בחזרה הדרגתית לאיזון בשוק העבודה. בנוסף, הירידה באינפלציה ממשיכה להיתמך בעיקר בירידה באינפלציית הסחורות, אך ירידה זו צפויה להתמתן
מערכת ice | 
רפי גוזלן (צילום פייסבוק/ IBI בית השקעות, shutterstock)
על פי הניתוח של רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI, נתוני הרבעון השני בארה"ב מסתמנים כקיזוז חלקי של הנתונים החזקים ברבעון הראשון. תמונת המאקרו ברבעון השני של השנה בארה"ב משקפת התמתנות בצמיחה ובאינפלציה ביחס לסביבה חזקה יותר שאפיינה את הרבעון הראשון של השנה. צמיחת המשק האמריקאי מתכנסת בהדרגה לעבר המגמה לאחר צמיחה חזקה לאורך 2023, והדבר מקבל ביטוי גם בחזרה הדרגתית לאיזון בשוק העבודה. 
מומנטום האינפלציה בארה"ב התמתן ברבעון השני לאחר האצה ברבעון הראשון של השנה.  תמהיל האינפלציה נותר זהה וכולל אינפלציית שירותים גבוהה ודביקה שאמנם התמתנה במעט בחודשיים האחרונים, אך עדיין ממשיכה לנוע סביב רמות גבוהות של כ-5%.
הירידה באינפלציה ממשיכה להיתמך בעיקר בירידה באינפלציית הסחורות, אך ירידה זו צפויה להתמתן על רקע העלייה במחירי התשומות והתובלה. בעקבות כך, ציין גוזלן כי להערכת בית ההשקעות, ה-Fed יעדיף להמתין מספר חודשים נוספים בכדי לקבל את מידת הביטחון הנדרשת לפני הפחתת ריבית.
עוד הוסיף רפי גוזלן: "בכל אופן ללא הרעה משמעותית בשוק העבודה התהליך צפוי להיות מדורג מחשש להאצה מחודשת באינפלציה. לפיכך, אנו מעריכים כי הציפיות הנוכחיות להפחתת ריבית גבוהות מדיי".
לטענת המומחים בבית ההשקעות IBI, בגוש היורו צפוי השבוע ה-ECB להותיר את הריבית ללא שינוי, לאחר ההפחתה הראשונה שביצע ביוני. "היציבות היחסית באינפלציה סביב 3%-2.5% שמאופיינת באינפלציית שירותים גבוהה במקביל לאינדיקציות לקצבי שכר גבוהים יחסית והתאוששות בפעילות מאפשרים ל-ECB  לעבור לעמדת המתנה, אך אנו עדיין מצפים ל-2 הפחתות נוספות עד לסוף השנה", כך כתב רפי גוזלן בסקירה השבועית של בית ההשקעות IBI. 
ההחלטה של הועדה המוניטארית להותיר את הריבית ללא שינוי פעם נוספת ברמה של 4.5% בשבוע האחרון הייתה צפויה וזאת על רקע פרמיית הסיכון הגבוהה וסביבת האינפלציה שנעה סביב הגבול העליון של היעד. השינויים העיקריים ביחס להחלטה הקודמת כללו טון פחות אופטימי בנוגע לפעילות הריאלית ולעלייה מסוימת בסביבת האינפלציה.
"אנו מצפים שהאינפלציה תנוע סביב הגבול העליון של היעד בשנה הקרובה, כך שללא הפתעות משמעותיות כלפי מטה באינפלציה בהמשך השנה וללא שיפור משמעותי במצב הגיאו-פוליטי וירידה בפרמיית הסיכון של המשק שיקרינו גם על המצב הפיסקאלי, סביר לצפות ליציבות ממושכת בריבית ברמתה הנוכחית", כך כתב גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות.
השבוע האחרון התאפיין בירידה מהירה בפרמיית הסיכון הגלומה בנכסים הישראלים והדבר בא לידי ביטוי בעלייה מהירה בשוקי המניות לצד ירידת תשואת חדה בשוק איגרות החוב והתחזקות מהירה של השקל.
בעקבות כך, ציין הכלכלן הראשי של בית ההשקעות: "התפתחות זו שיקפה ציפיות מוגברות להשגת הסכם להפסקת אש ולהחזרת החטופים, אך על רקע ניסיון העבר ואי הודאות סביב השגת העיסקה, אנו מעריכים כי ללא השגת הסכם לא צפויה להימשך מגמת הירידה בפרמיית הסיכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה