השוק

מנכ"ל ג'יי. פי מורגן: "האינפלציה והריבית עשויות להישאר ברמה גבוהה זמן רב"

ג'ימי דיימון, מנכ"ל חברת ג'יי.פי מורגן, הכריז כי האינפלציה עומדת שוב בסכנה. בדוחות הרבעון השני, כתב דיימון: "הייתה התקדמות מסוימת בכל הנוגע להורדת האינפלציה, אבל עדיין עומדים מולנו גורמים אינפלציוניים רבים, בהם הגירעון הגדול בתקציב הפדרלי, מיזמי תשתית, והזינוק בתחום הנשק בעולם"

מערכת ice | 
ג'יימי דיימון (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ Flickr-The Global Financial Context)
ג'ימי דיימון, מנכ"ל חברת ג'יי.פי מורגן, הכריז אמש (שישי) כי האינפלציה עומדת שוב בסכנה. אותו מסר דרמטי צוין בדוחות שפרסם אמש הבנק לרבעון השני. בדוחות הרבעון השני, כתב המנכ"ל ג'ימי דיימון: "הייתה התקדמות מסוימת בכל הנוגע להורדת האינפלציה, אבל עדיין עומדים מולנו גורמים אינפלציוניים רבים, בהם הגירעון הגדול בתקציב הפדרלי, מיזמי תשתית, והזינוק בתחום הנשק בעולם. לכן, האינפלציה והריבית עשויות להישאר ברמה גבוהה זמן רב יותר ממה שהשוק צופה".
מלבד זאת, ג'יי פי מורגן הכריז על הרווח הנקי המתואם של 4.26 דולרים למניה, זאת בניגוד להערכת האנליסטים שטענו כי הרווח הנקי המתואם הינו של 4.19 דולרים למניה. הכנסות החברה עמדו על 50.99 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים חזו שהכנסותיה יסתכמו ב-49.87 מיליארד דולר. 
במהלך השבוע האחרון, פורסם בארה"ב כי האינפלציה צנחה ב-3% בחודש יוני ואילו המדד החודשי ירד ב-0.1%. נתוני האינפלציה הפתיעו את האנליסטים, שכן מדובר בשיעור הנמוך ביותר מזה למעלה משלוש שנים.
מלבד זאת, במהלך השבוע, הביע ג'רום פאוול, יו"ר הבנק פדרל ריזרב, את חששו בנוגע לשיעור הריבית. לטענתו, ההחלטה להותיר את הריבית ברמה גבוהה לתקופה ארוכה מדי עלולה להשפיע לרעה מבחינה כלכלית על המשק. בכך, פאוול העביר מסר ברור כי הורדת שיעור הריבית צפויה להתממש. 
לצד אנליסטים וכלכלנים רבים, ג'ימי דיימון, מנכ"ל חברת ג'יי.פי מורגן, הקפיד להזהיר מפני הגירעון והחובות של ארצות הברית. על פי הפרסומים, בשנת 2024 ההוצאות של הממשלה גדלו ב-855 מיליארד דולר מהכנסותיה. מלבד זאת, בשנת 2023, הגירעון עמד על 1.7 טריליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה