השוק

"הורדת ריבית בארה"ב - לא לפני חודש ספטמבר"

כלכלני הבנק השוויצרי, לומברד אודייר מעריכים שהריבית בארה"ב, שהיא סמן ימני כלל-עולמי, לא תרד לפני חודש ספטמבר וזאת למרות הבחירות בארה"ב שגורמות לתנודתיות
ניצן כהן | 
דולרים (צילום shutterstock)
"הסיכונים הפוליטיים יהוו גורם משמעותי בהנעת הדולר בחודשים הקרובים. אנו צופים המשך התחזקות של הדולר האמריקאי מול האירו והלירה שטרלינג, ובוחנים את ההשפעות הצפויות של תוצאות שונות בבחירות בארה"ב ובצרפת" כותבים היום כלכלני לומברד אודייר ללקוחותיהם. 
"תקופה של סיכונים פוליטיים מוגברים, שתגיע לשיאה בבחירות בארה"ב בנובמבר, מאיימת להגביר את התנודתיות בשווקים. תקופות של אי-ודאות מיטיבות עם הדולר האמריקאי, אשר נוטה להתחזק כאשר משקיעים מחפשים מקלט בטוח מהסערה. כרגע, הפוזיציות של המשקיעים בדולר נמוכות, אך אנו צופים שאלה יעלו לנוכח הסיכון הפוליטי באירופה, וככל שמתקרב מרוץ הנשיאות בארה"ב. זה צפוי לדחוף את הדולר כלפי מעלה, במיוחד מול האירו והלירה שטרלינג.
"אנו מצפים שכל עלייה במתיחות הגיאופוליטית תספק דחיפה לדולר. לפי כמה מדדים - ובעיני דונלד טראמפ - הדולר כבר חזק. מול סל מטבעות אחרים, הוא נשאר גבוה יותר מאשר ברוב העשור האחרון. השנה, עמידותו הייתה בולטת על רקע אווירה חיובית בשוק. בדרך כלל, הדולר נוטה להיחלש כאשר תיאבון הסיכון חזק ולעלות כאשר הסיכון לצרות עולה.
"זרימות הון מארה"ב לשאר העולם הן גורם חשוב בתנועות הדולר. שיעורי ריבית נמוכים יותר בארה"ב מפחיתים את עלות ההזדמנות של החזקת נכסים בארה"ב, והופכים לגורם דוחף לזרימות הון החוצה. במקביל, תחזיות צמיחה טובות יותר מחוץ לארה"ב יכולות להפוך לגורם מושך להון לזרום מארה"ב לשווקים אחרים".
עוד כותבים כלכלני לומברד אודייר כי "שיעורי הריבית בארה"ב הם הגבוהים ביותר בין המדינות החזקות וצפויים להישאר כך על פני טווח זמן של שנתיים. זה אמור לשמור על רף גבוה לזרימות הון החוצה.
"בעוד שבנקים מרכזיים באזור האירו, שוויץ, שוודיה וקנדה החלו להוריד ריביות, ובריטניה צפויה לעשות זאת באוגוסט, אנחנו לא צופים הורדת ריבית בארה"ב לפני ספטמבר. אפילו לאחר שמחזורי הורדת הריבית הללו יסתיימו, אנו מעריכים שהריבית ה'ניטרלית' בארה"ב תהיה סביב 3.5%, גבוהה יותר מאשר בשווקים מפותחים רבים אחרים. זה אמור לספק עוגן לדולר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה