השוק

בנק דיסקונט: מתי הריבית תרד לראשונה ל-4.25%?

הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, נירה שמיר, מעריכה כי הריבית תישאר בגובה של 4.5% עד סוף השנה, וזה אומר הרבה על ההתפתחות הצפויה של הכלכלה הישראלית בשנה הקרובה. כאשר רק ב-2025 הריבית תרד ל-4.25%
ניצן כהן |  2
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר, Magma Images, shutterstock)
"כצפוי, בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4.5%. בנק ישראל שם דגש על עליה ברמת אי הוודאות הגיאופוליטית, עליה בפרמיית הסיכון של המשק, עליה בסביבת האינפלציה, הפיחות בשקל לצד תנודתיות גבוהה והצורך במדיניות פיסקאלית אחראית.  המדיניות המוניטרית תתמקד בייצוב והפחתת אי הוודאות בשווקים, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית" כותבת בתגובה למסיבת העיתונאים של נגיד בנק ישראל - אמיר ירון, נירה שמיר הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט.
"בדומה לתחזית שלנו, תחזית הצמיחה עודכנה מטה ל-1.5% ב-2024 ו-4.2% ב-2025. על אף זאת, תוואי הורדת הריבית צפוי להיות מתון יותר מאשר צפו כלכלני חטיבת המחקר קודם לכן, כאשר ברבעון השני של 2025 תעמוד הריבית על 4.25%. כלומר: במקום שלוש הפחתות ריבית עד הרבעון הראשון של 2025 (ל-3.75%), בתחזית מאפריל, מדובר על הפחתה אחת בלבד, עד הרבעון השני של 2025.
"הצורך במדיניות פיסקאלית אחראית תופס מקום נכבד, לרבות אי דחיה של העברת התקציב ל-2025, התאמות משמעותיות, מבלי לפגוע בסעיפים תומכי צמיחה, וכל זאת על-מנת שהשווקים ייווכחו שאכן מדובר באחריות פיסקאלית" כותבת שמיר.
"באשר לאינפלציה, בנק ישראל מוטרד מהעליה בסביבת האינפלציה ומהבלימה בהאטה בעליית המחירים הבלתי סחירים, דהיינו: המחירים המונעים מגורמים פנימיים. אנו מוסיפים להעריך כי הריבית בסוף השנה תעמוד על 4.5% ועל 4.25% בעוד שנה" היא מסיימת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדינת חלם אני כבר לא בהלם
    מרק 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להכניס לכלא....כמו את מנכ"ל ויקטורי... על בסיס מה הנגיד לא מזיז את הריבית?? סיכון רעיוני...אי יציבות...וטענות סרק...בפועל המדד ירד...ל 3 אחוזים כלומר הריבית צריכה להיות הרבה פחות... אם הנגיד הזה יתחיל לעבוד בבנקים לאחר סיום תפקידו...להכניס אותו לכלא ביחד עם כול המנכ"לים של הבנקים.
    סגור
  • 1.
    הבנק מכתיב עובדות בשטח שימשיך להתעשר על חשבוני
    הבנק ש... 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זאת תחזית או המשך שאיפות להמשיך להתעשר במיליארדים על חשבוני? ממשלה יקרה, אולי תעשו משהו בנידון? היו כוונות להחליף את הנגיד. מה קרה עם זה? דחוףףףףףף!!! ריבית חייבת לרדת!
    סגור