השוק

מגמת הירידה נמשכת בענף היהלומים: מדוע בכל זאת נרשמה אופטימיות זהירה?

כמו בעולם כולו גם בישראל נחתם החודש האחרון ובכללו גם החציון הראשון של השנה בסימן שלילי. למרות הנתונים, המפקח על הענף במשרד הכלכלה והתעשייה מזהה: עלייה נרשמה ביבוא וביצוע החומר הגולמי. האם השוק יצליח להתאושש?
מערכת ice | 
יהלומים (צילום pixabay, shutterstock)
המשבר בענף היהלומים העולמי עדיין לא נפתר. השוק לא יציב מאז משבר הקורונה, שהוביל לעלייה גדולה מאוד של מוצרי יוקרה כמו יהלומים ולאחר מכן לירידה משמעותית מאוד שפגעה בשוק כולו. גם בארץ, השוק עוד לא התאושש. כעת, נחשפים הנתונים בנוגע לסחר ביהלומים בחציון הראשון של שנת 2024. 
בחודש יוני נמשכה המגמה השלילית בסחר היהלומים העולמי שקיימת מזה שנתיים. גם מדינת ישראל מושפעת מהמגמה. ולדברי המפקח על תחום היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה נחתם החודש האחרון בישראל ובכללו החציון הראשון בסימן ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים.
ענף יהלומי הגלם דווקא מציג עלייה מתונה, וגורם לאופטימיות זהירה של מומחים בתחום. בחציון הראשון של השנה בישראל נרשמה עלייה של 1% ביבוא יהלומי גלם לישראל. בדומה לכך, עלייה נוספת נרשמה ביצוא של יהלומי גלם - 1.5% מאז אותה התקופה בשנה שעברה. 
אופיר גור, המפקח על ענף היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה מסר: "תעשיית היהלומים העולמית טרם יצאה מהמשבר הנוכחי, שנמשך זה למעלה משנתיים, ומן הסתם, הענף בארץ, שמהווה את אחד מארבעת מרכזי הסחר החשובים בעולם בתחום, מושפע אף הוא. עם זאת, הנתונים החיוביים יחסית שרואים בסחר ביהלומי גלם מייצרים אופטימיות זהירה בענף וציפייה ליציאה מן המשבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה