משפט

הונאת היהלומים נחשפת: חברות היהלומים הישראליות בתביעת ענק

חברות ישראליות העוסקות בשיווק יהלומים הגישו תביעה נגד חברה אמריקנית, בטענה שזו סיפקה להן יהלומים באיכות ירודה לאחר העברת מקדמה בסך 2.5 מיליון דולר. למרות הניסיונות לגישור, החברה האמריקנית לא הראתה רצינות ולכן נדרשת לפיצוי בסך 19 מיליון שקל
מערכת ice | 
יהלום (צילום אילוסטרציה AI)
החברות הישראליות "אומגה אקו דיאמונדס בע"מ" ו"א.י אורות נכנסים בע"מ", אשר תחום עיסוקיהן הוא שיווק יהלומים (תחום שלאחרונה התפתח בישראל), תבעו חברת יהלום אמריקנית בטענה שהיהלומים שסופקו להן היו באיכות ירודה, ודרשו פיצוי ואת החזר המקדמות ששולמו. מה פסק בית המשפט?
הרקע לכך היה הסכם שנחתם בין החברות הישראליות לאמריקנית, במסגרתה הישראליות העבירו סכום של 2.5 מיליון דולר כמקדמה עבור היהלומים, אך נדהמו לגלות כי משלוחי היהלומים שקיבלו (בניגוד למשלוחים שקיבלו בעבר) – פגומים. לאחר ניסיון להליך גישור שנכשל, הוגשה תביעה באמצעות עורך הדין אביחי יהוסף ואריה לוז לבית המשפט המחוזי בת"א ובה נדרשו פיצויים בסך 15 מיליון שקל.
השופטת בתיק קבעה את הדרכים שבהן התביעה תימסר לחברה האמריקנית, שלא הגיבה במועד, אך בהמשך ביקשה לבטל את פסק הדין משום שלטענתה בית המשפט הישראלי לא יכול להכריע בעניין זה ע"פ ההסכם ביניהן. מטעם החברות הישראליות, נטען כי החברה הזרה "הקלה ראש ואף זלזלה" בהליך הגישור – ולכן הוא לא הושג.
בסופו של דבר, השופטת קבעה כי לבית המשפט אכן יש סמכות להתערב בנושא, וכי הסכום שהחברה הזרה תיאלץ להפקיד (שלבסוף עומד על 19 מיליון שקל) אינו גבוה ביחס לתביעות דומות. עוה"ד יהוסף ולוז, שייצגו את החברות הישראליות, מסרו בתגובה: "חרף הארכה שניתנה לה, החברה האמריקנית בחרה לא להפקיד את הכספים בקופת בית המשפט במועד, ופסק הדין שניתן נגדה במעמד צד אחד הפך לחלוט. כעת הוא נמצא בשלבי אכיפה במדינת קליפורניה בארה"ב, מקום מושבה של החברה".
נזכיר כי לאחרונה דווח על יהלומן ישראלי שהסתבך לאחר שהעלים מרשות המיסים יותר מ-10 מיליון דולר, באמצעות דיווח על מכירות פיקטיביות, תוך שהוא מקזז באופן פיקטיבי את תמורתם לכאורה כנגד יתרות ספקים ותיקות שהיו קיימות בחברה באותם הסכומים, וזאת ללא דיווח וללא תשלום המס כנדרש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה