השוק

התרסקות בענף היהלומים: מדוע השוק היוקרתי צונח במיליארדים?

התעשייה שהתהדרה ביוקרת אוצרות הטבע נמצאת בסכנה. עד כה, מחירי היהלומים ירדו בשיעור של 5.7%, וביותר מ-30% מאז שנת 2022. אחת הסיבות שהובילו לכך היא טכנולוגיית ייצור היהלומים במעבדה, שמחיריהם נמוכים ביותר מ-85% מהיהלומים הטבעיים. ומה יקרה בהמשך?
מערכת ice | 
יהלומים (צילום pixabay, shutterstock)
מאז ומעולם תעשיית היהלומים נהנתה מהכנסות נאות במיוחד, וסוחרים רבים בכל העולם בוחרים להשקיע בתחום שמגלגל מיליארדי דולרים (רק בישראל). עם זאת, אנליסטים מאמינים כי התעשייה היוקרתית צפויה לחוות קשיים בשנים הקרובות, בשל העובדה שבעלי המניות בוחרים לנתב את אפיקי ההשקעות שלהם בתחומים אחרים, ולאו דווקא באבנים יקרי הערך.
מחירי היהלומים ירדו עד כה השנה בשיעור של 5.7%, וביותר מ-30% מאז שנת 2022. בבלומברג דווח כי התאגיד "דה בירס", האחראי על הכרייה והמסחר של רוב היהלומים בעולם, הוריד את המחירים ב-10% בשל הקשיים הכלכליים שנוצרו בשוק. "השנה שעברה הייתה תקופה קשה הרבה יותר עבור התעשייה, בין היתר בשל תקופת הקורונה וכן בעקבות גידול בהיצע של יהלומים שנוצרו במעבדה", אמר ראש מחלקת התקשורת של אנגלו אמריקן, מרסלו אסקוויבל, ל-CNBC.
מה הם אותם "יהלומי מעבדה"? בדיוק כפי שזה נשמע. אם בעבר יהלומים נחשבו למשאב שניתן למצוא רק בטבע, בשנים האחרונים גוברת התופעה של יצירת יהלומים באופן מלאכותי, שהובילו לירידת מחירי היהלומים הטבעיים שכבר לא נחשבו לייחודיים כל כך. יהלומי מעבדה יכולים להיות זולים יותר בשיעור של עד 85% מאחיהם הטבעיים. האם אנחנו בפתחה של נפילה בתעשיית היהלומים או שמא לפני מהפכה? דבר אחד בטוח, הסוחרים יאלצו להתאים את עצמם לתנאי השוק ולהסתגל לפיתוחים הטכנולוגיים בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה