השוק

נתוני המסחר נחשפים: ההתאוששות בענף היהלומים תגיע לישראל?

בחודשים ינואר עד מאי נרשמה ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים ועלייה בגולמיים. יבוא הנטו עמד על סך 503 מיליון דולר. משרד הכלכלה והתעשייה מקווה כי המגמה החיובית תשפיע גם על השוק הישראלי
מערכת ice | 
יהלומים (צילום shutterstock)
משרד הכלכלה והתעשייה פרסם אתמול (ראשון) את נתוניו בנוגע לסחר בענף היהלומים הישראלי. בדוח שפרסם המשרד נחשף כי בין חודשי ינואר עד מאי לשנה זו נרשמה ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים. למרות זאת, נרשמה דווקא צמיחה בסחר ביהלומי הגלם. ענף היהלומים העולמי כולו נמצא במצב רגיש ומטולטל מאוד מאז מגפת הקורונה. אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה ציין כי הוא מקווה שמגמת ההתאוששות שלדבריו נראתה בשוק העולמי תגיע לישראל. 
בישראל, בסה"כ בין החודשים ינואר עד מאי, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך 503 מיליון דולרים. מדובר בעלייה של 5.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בחודש מאי בלבד נרשמה עלייה של 20% מאז חודש מאי של שנת 2023. היצוא נטו של יהלומים גולמיים באותה התקופה עמד על סך 401 מיליוני דולרים. גם פה מדובר בעלייה של 7% לעומת השנה שעברה, ובחודש מאי של השנה לעומת 2023 נרשמה עלייה של 260%. 
יבוא היהלומים המלוטשים נמצא דווקא במגמת ירידה. בחמשת החודשים האחרונים עמד היבוא על סך 705 מיליון דולר. מדובר בירידה של 38% לעומת אותה התקופה בשנה שעברה. ביצוא נטו של היהלומים המלוטשים נרשמה ירידה של 29% מאותה התקופה אשתקד, כאשר הסכום עמד על 1.2 מיליארד דולר. 16.5 מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל במאי נשלח לאיחוד האמירויות, כ-14 מיליון דולר. ישראל מייבא מהאיחוד 28% מיהלומי הגלם המגיעים לשטחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה