השוק

נייקי בצרות: המניה ירדה ב-20%, שיא שלילי של 13 שנה

נייקי ממשיכה לצלול: בצל המתיחות בין סין לארה"ב, החברה רושמת ירידה משמעותית בהיקפי המכירות שלה ומציגה דוחות כספיים מאכזבים. למרות שבחברה ממשיכים לשדר אופטימיות זהירה בשל הנתונים המאכזבים, מניית החברה צנחה ב-20%
מערכת ice | 
נעלי נייקי (צילום pixabay)
בשנים האחרונות, על רקע המתיחות בין ארה"ב וסין, ענקית האופנה האמריקאית נייקי, רשמה ירידה משמעותית בהיקפי המכירות. אם לפני שלוש שנים, המכירות של נייקי בסין היוו קרוב לחמישית מסך נתוני המכירות העולמיים של החברה, כעת הם מהווים פחות מ-15%.
בהמשך לכך, נתוני החברה ברבעון הראשון של השנה מתחת לתחזיות האנליסטים כאשר ההכנסות שלה עומדות על 12.6 מיליארד דולר, ההכנסות הישירות לצרכנים ירדו ב-8%, ההכנסות מהסיטונאות עלו ב-5%. כל התמורות הללו השפיעו רבות על נייקי כאשר רק לאחרונה, היא צמצמה את כוח האדם שלה. על רקע התוצאות החלשות, מניית נייקי ירדה בכ-20% והיא נסחרה במחיר של 80 דולר במסחר שאחרי הסגירה.
כל המצב הזה עורר דאגה בקרב האנליסיטים והמשקיעים. בשיחה שקיים עם משקיעי החברה, מתיו פריינד סמנכ"ל הכספים של נייקי, אמר כי: "אנחנו מתמודדים עם מספר רוחות נגדיות שאנו מצפים כעת שתהיה להן השפעה בולטת יותר על שנת הכספים 25".
על פי ההערכה של פריינד, מכירות החברה עתידית להיפגע גם בשל הצמצום היקף המכירות שלה בסין, הזמנות סיטונאיות מונמכות, ומכירות אונליין נמוכות מהצפוי עבור עסקי האופנה שלה. נייקי נערכת לבצע אסטרטגיה שאולי תפגע בה בטווח הקרוב או ללא ספק תסייע לה בהמשך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה