השוק

ענקיות כרטיסי אשראי בהלם: מה החליט השופט בהסדר המיליארדים?

השופט הפדרלי שדן בפרשת העמלות הגבוהות של ענקיות האשראי דחה רשמית את ההסדר על סך 30 מיליארד דולר. פסק הדין עלול לגרום לכך שמעבדי כרטיסי האשראי יצטרכו לעשות ויתורים נוספים בכדי לפתור את המחלוקת עם הסוחרים

מערכת ice |  1
כרטיסי אשראי (צילום shutterstock)
השופט הפדרלי, המפקח על הסדר העמלות שגבו מאסטרקארד, ויזה וקמעונאים, פרסם את פסק הדין במשפט שסיקרן רבים בשוק והחליט כי הוא דוחה את ההסדר בגובה 30 מיליארד דולר.
על פי הדיווח באתר החדשות CNN, פסק הדין עלול לגרום לכך שמעבדי כרטיסי האשראי יצטרכו לעשות ויתורים נוספים בכדי לפתור את המחלוקת שלהם עם מספר סוחרים. עוד נודע כי מאסטרקארד וויזה, הגיעו להסדר ההגבלים העסקיים המוצעים בהיקף של מיליארדים עם סוחרים בארה"ב במרץ. ההסדר יוריד את עמלות ההחלקה, או עמלות ההחלפה, שעל קמעונאי לשלם כאשר לקוח מבצע רכישה באמצעות הכרטיס שלו.
בתזכיר שפרסם בית המשפט המחוזי בארה"ב, נכתב כי השופטת מרגו ברודי "לא צפויה לתת אישור סופי" להסדר המקדים ללא שינויים כלשהם. על הערכות בתעשייה, קמעונאים מחויבים בדרך כלל ב-2% מסך העסקה של הלקוח בעמלות סריקה אבל הן יכולות להגיע ל-4% עבור כמה כרטיסי תגמול פרימיום. ההסדר שהוצע לאחרונה, מוריד מוריד את העמלות הללו ב-0.04% לפחות למשך שלוש שנים לפחות. 
הסדר המוצע, שהיה תלוי באישור סופי מהמחוז המזרחי של ניו יורק, נבע מתביעה ייצוגית ארוכת שנים שהחלה בשנת 2005. בתביעה ציינו הסוחרים כי חברות הכרטיסים והבנקים המנפיקים איתם כרטיסים שיתפו פעולה כדי לגבות עסקאות עמלות מחיקה מנופחות ומנעו מהם להפנות את לקוחותיהם לאפשרויות תשלום אחרות וזולות יותר.
על פי ההסדר המקדים, חברות הכרטיס הכחישו כל פסול והסכימו לשמור על תעריפי עמלת ההחלפה שהיו קיימים ב-31 בדצמבר 2023 לתקופה של חמש שנים. מלבד זאת, הענקיות ויזה ומאסטרקארד גם הסכימו להסיר מגבלות אנטי-תחרותיות כדי שסוחרים יוכלו להציע ללקוחות אפשרויות מועדפות אחרות של כרטיסים בעתיד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה כלכלית עם הצפנות
    מאור 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי מאיתנו יודע מה זה "עמלת החלקה","עמלת מחיקה","עמלת החלפה",או עמלת סליקה" ?!?!?
    סגור