השוק

מהפכה בעולם האשראי: רכשה את המתחרה ב-35 מיליארד דולר

קפיטל וואן רוכשת את Discover תמורת 35 מיליארד דולר בעסקה הגדולה ביותר עד כה השנה
מערכת ice | 
כרטיסי אשראי-אילוסטרציה (צילום pixabay, shutterstock)
מהפכת ענק בעולם האשראי. קפיטל וואן רוכשת את Discover Financial Services תמורת 35.3 מיליארד דולר בעסקת כל המניות, מה שנותן לבנק מדרגה בשוק כרטיסי האשראי התחרותי.
על פי תנאי העסקה שהוכרזו בסוף יום שני, בעלי המניות של דיסקאבר יקבלו מעט יותר ממניה אחת של Capital One עבור כל מניה של Discover שבבעלותם. זה מייצג פרמיה של כמעט 27% ממחיר הסגירה של מניית Discover של 110.49 דולר ביום שישי. אם העסקה תושלם, בעלי המניות הנוכחיים של Capital One יהיו הבעלים של 60% מהחברה המשולבת, בעוד שבעלי המניות של Discover יהיו הבעלים של 40% הנותרים.

Capital One אמרה כי היא מאמינה שהעסקה תיסגר בסוף 2024 או בתחילת 2025. עם שווי שוק של כמעט 28 מיליארד דולר, Discover קטנה בהרבה משלוש רשתות כרטיסי האשראי הגדולות האחרות בארה"ב ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס. רשתות כרטיסי האשראי מהוות את הקשר בין מנפיקי כרטיסים לבין סוחרים, עבורם הם קובעים עמלות.
קבלת Discover, שגם מנפיקה כרטיסי אשראי משלה, תחת קורת גג כמו Capital One תיתן לבנק מעמד משמעותי מול בנקים מתחרים המנפיקים כרטיסי אשראי כמו JPMorgan Chase, בנק אוף אמריקה ו-Citigroup, שאינם מעבדים עסקאות בעצמם.
ריצ'רד פיירבנק, מייסד ומנכ"ל Capital One, אמר בהכרזה ביום שני כי העסקה "תבנה רשת תשלומים שיכולה להתחרות ברשתות התשלומים ובחברות התשלומים הגדולות ביותר". המיזוג בין Capital One ל-Discover, אם יאושר על ידי הרגולטורים, יעניק ל-Capital One גם מקור חדש להכנסה מעמלות הסוחר שהיא גובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה