השוק

אפל על הכוונת: האם החברה תשלם קנס של 38 מיליארד דולר?

ענקית הטק עלולה לשפות את האיחוד האירופי בסכום עתק זה, או בכ-10% מהמחזור השנתי. הסיבה: האשמות לפיהן חסמה את התחרות מחנויות אפליקציות אחרות, מה שלכאורה מהווה עבירה על תקנות ההגבלים העסקיים. על פי הטענות, החברה הפרה את החוק כאשר מנעה אפשרות זו ממפתחים 
מערכת ice |  1
אפל מצטרפת למאבק נגד האיחוד האירופי (צילום unsplash, freepik)
בשל מה שנראה כהפרה לכאורה של תקנות ההגבלים העסקיים, אפל עלולה לשלם קנס של עד 38 מיליארד דולר או כ-10% מהמחזור השנתי שלה לאיחוד האירופי. האשם המרכזי המופנה כלפי החברה נוגע בכך שהיא חוסמת את התחרות מחנויות אפליקציות אחרות. מדובר על פי דיווחים בהפרה של חוק ה-DMA (חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי), אשר מטרתו לא לאפשר לחברות טכנולוגיה לחלוש על תחום כלשהו בעוד הן חוסמות את מתחריהן.
על פי דיווח של רפאל קאהאן באתר ynet, החוק קובע קנס של עד 10% מהמחזור השנתי על הפרה ראשונה אך ניתן גם לקנוס חברות בעד 20% מהמחזור השנתי על הפרות חוזרות. נציבת התחרות של האיחוד האירופי טוענת כי אפל הפרה את החוק כשהיא לא אפשרה למפתחים לספק למשתמשים וללקוחות אפשרות להגיע לאפליקציות או מינויים בחנויות אפליקציות אחרות.
 

מאז שאפל נכנסה בתחילת החודש לתחום הבינה המלאכותית עם ההכרזה על Apple Intelligence, היא מחפשת שותפים להרחבת פעילותה בתחום. לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם OpenAI לשילוב ChatGPT בגרסה החדשה של סירי, כעת מקיימת החברה מגעים לשיתוף פעולה עם מטא, חברת האם של פייסבוק. אם השותפות בין הענקיות תתממש, היא עשויה לסייע לאפל להפחית את התלות בשותף יחיד ולחזק את מעמד ה-AI של מטא.
שיתוף הפעולה יאפשר למשתמשים ליהנות מיכולות AI מתקדמות של מטא, כגון יצירת תכנים ושירותים מותאמים אישית. אפל הודיעה כי Apple Intelligence תושק במערכות ההפעלה החדשות שלה מאוחר יותר השנה, אך לא באיחוד האירופי, בשל חוקי התחרות הדיגיטלית של האיחוד. החברה חוששת שהחוקים עלולים לפגוע בפרטיות ובאבטחת המידע של המשתמשים. במקביל, השיחות עם מטא עדיין לא הושלמו וייתכן שלא ייצאו לפועל, כאשר מטא סירבה להגיב ואפל לא השיבה לפניות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואי חברה חרא ורעה (ל"ת)
    אמיר 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור