דיגיטל וטק

אפל מתקנת באג "מפחיד" במשקפי ה-Vision Pro שלה

אפל תיקנה באג מטריד במערכת ההפעלה visionOS של משקפי המציאות הרבודה שלה, בזכות גילוי של חוקר אבטחה עצמאי. המחשבה על מה שהבאג הזה היה עלול לאפשר משאירה את כולם במתח, ואולי גם קצת משועשעים

רפאל בן זקרי | 
Apple Vision Pro (צילום Shutterstock)
אפל הודיעה לאחרונה על תיקון באג מוזר במערכת ההפעלה visionOS למשקפי המציאות הרבודה Vision Pro. הבאג, שעלול היה לאפשר להאקרים למלא את המרחב הווירטואלי של המשתמשים באובייקטים תלת-ממדיים מפחידים, התגלה על ידי ריאן פיקרן, חוקר אבטחה עצמאי שכבר מצא בעבר מספר בעיות במערכות ההפעלה של אפל.
פיקרן גילה שהבאג נבע מהאופן שבו visionOS מטפלת באפליקציות שיוצרות אובייקטים תלת-ממדיים. אפל אמנם הגבילה את האפשרות הזו במערכת שלה, אך "שכחה" תקן רשת ישן בשם Apple AR Kit Quick Look. על ידי הוספת קוד פשוט לאתר, האקרים יכלו לנצל את הפרצה הזו ולהציג אובייקטים תלת-ממדיים כמו עכבישים, עטלפים או נחשים במרחב הווירטואלי של המשתמשים, ללא כל אינטראקציה מצידם.
דמיינו שאתם משתמשים במשקפי Vision Pro שלכם ולפתע מופיעים סביבכם בחדר עכבישים תלת-ממדיים או מזיקים אחרים. זה בדיוק הסיוט שהבאג הזה היה יכול לגרום לו, כאשר המחשבה על עכבישים גדולים ומציאותיים המקיפים את המשתמשים במרחב הווירטואלי הופכת את הבאג הזה לאחד המפחידים ביותר שנראו.
למרבה המזל, אפל תיקנה את הבאג הזה בגרסה 1.2 של visionOS, ששוחררה בתחילת החודש. החברה גם העניקה לפיקרן פרס על גילוי ותיאור הבעיה, מה שמדגיש את חשיבותו של התיקון ואת התחייבות החברה לשמירה על בטיחות המשתמשים.
למרות שהתיאור הרשמי של אפל בתיקון הבאג לא ציין במפורש את המזיקים, התיקון מונע כעת מהאקרים להחדיר אובייקטים תלת-ממדיים מפחידים כמו עכבישים למרחב הווירטואלי של המשתמשים. התיקון מדגיש את מחויבותה של אפל לבטיחות המשתמשים, במיוחד בזמן שבו היא מתכוונת להשהות את ההשקה של דור ההמשך למשקפי המציאות הרבודה שלה ולהשיק דגם זול יותר בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה