השוק

הפתעה: האינפלציה נכנסה ליעד השנתי, האם הריבית תרד?

מדד המחירים לצרכן בחודש מאי עלה בשיעור של 0.2%. זאת כאשר שיעור האינפלציה השנתי עלה ל-2.8%. מדובר בהפתעה לטובה, זאת ברקע החשש מהסלמה משמעותית עוד יותר בגבול הצפון, שאם תתפתח למלחמה עצימה תפגע עוד יותר במשק הישראלי
מערכת ice |  3
אינפלציה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שישי) את מדד המחירים לצרכן ואת שיעור האינפלציה בישראל. זאת ברקע מלחמת חרבות ברזל ברצועת עזה והחשש מאיבוד שליטה וכניסה למלחמה עצימה בגבול הצפון, שמטלטלים את השוק ומאיימים להחריף עוד יותר את המשבר הכלכלי ויוקר המחיה.
מדד המחירים לצרכן עלה/ירד בשיעור של 0.2% בחודש מאי, כאשר בשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-2.8%. זאת כאשר המחירים בישראל מרקיעים שחקים גם כך. 
עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: פירות טריים שעלה ב-10.3%, הלבשה והנעלה שעלה ב-2.2%, מזון ותרבות ובידור שעלו ב-1.0%,כל אחד, שונות שעלה ב-0.5% ודיור וריהוט וציוד לבית שעלו ב-0.4%, כל אחד. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות טריים שירדו ב-2.4% ותחבורה שירד ב-1.7%.
לפני מספר ימים השתתף נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק, בו התבטא בנושא האינפלציה בישראל, ואמר כי להערכתו האינפלציה תעלה אך עד שיעור של 3%.
באותו הכנס אמר נגיד בנק ישראל כי "לישראל יש רקורד טוב בהתאוששות מאירועים צבאיים". אתם יכולים לראות משבר כשהרפורמה התחילה ואז כשהמלחמה התחילה המשבר החריף יותר ביחס להשקעות בישראל ולנאסד"ק. ב-8 באוקטובר היינו צריכים לקבל החלטה, אם לפתוח את השוק או לא. והחלטנו לפתוח".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מחיר דירות לא במדד דירה ממוצעת 3 מיליון (ל"ת)
    ששון 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    משקל למחיר הדירות הכי נמוך (ל"ת)
    ששון 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    המדד
    הרצל 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יכול להיות הכל אש אוכל דירות היכן שלא תצביע ותיגע והמומחים אומרים שהמדד עלה ב0.2 איך יכוללהיות
    סגור