השוק

החזית התעסוקתית: איפה כמות דורשי העבודה גדלה? כל הנתונים

במהלך מלחמת חרבות ברזל, שהחלה עם מתקפת הפתע של חמאס, שוק העבודה נותר יחסית יציב אם מסתכלים על כלל המדינה. בין הנתונים ניתן לראות כי המקומות בהם כמות דורשי העבודה נמצאת במגמת עלייה, הם גם המקומות שאליהם הלחימה הגיעה בתקופה האחרונה
מערכת ice |  1
עבודה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

שירות התעסוקה פרסם היום (חמישי) את דופק שוק העבודה בישראל, ברקע המלחמה הגוברת ברצועת עזה, וההסלמה המשמעותית אותה חווים ביתר שאת בימים האחרונים, בגבול הצפון.

על פי הנתונים, ניתן לראות כי מספר דורשי העבודה בחודש מאי נמוך ב- 47 אלף מהכמות שהייתה בחודש ינואר השנה, ונמוך בכ- 130 אלף מנובמבר 2023. עוד ניתן לראות כי אחת הסיבות ואולי המשמעותית שבהן, לירידה במספר דורשי העבודה בחודש מאי היא הירידה במספר תובעי האבטלה (2.9% בהשוואה לאפריל). עוד דווח כי על אף שנרשמה עלייה קלה במספר תובעי הבטחת ההכנסה, עדיין נתון זה נחשב מהנמוכים ביותר ב-15 השנים האחרונות ועמד על 48.9 אלף.

כאשר מסתכלים על הנתונים לפי הערים, ובמיוחד על אלו שסובלות מאיומי טילים וכלי טיס מצד ארגוני הטרור בגבול הצפון ובתימן, ניתן לראות כי בעוד נמשכה מגמת ההתאוששות של אילת, בה נרשמה ירידה של 8% במספר דורשי העבודה, בטבריה לדוגמא, שנכנסה השבוע לטווח האש של נסראללה, נמשכה מגמה הפוכה עם עלייה של 5.4%.
בנוסף, ניתן לראות כי גם החודש בראש רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר, נמצאות אום אל פחם ורהט (8% ו- 7.4%, בהתאמה), וכן 4 מ 5 הערים הראשונות הן ערביות או מעורבות. העיר היהודית עם שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר החודש הייתה נהריה (6.2%), כאשר גם היא סבלה מתקיפות קשות השבוע מצד חיזבאללה, שהסלים משמעותית את הלחימה בגבול הצפוני  של ישראל
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה התייחס לנתונים ואמר: "מגמת הירידה במספר דורשי העבודה אמנם התמתנה משמעותית החודש, אך עצם עקביותה מלמדת על חוסנו של שוק העבודה הישראלי. בוודאי שהחודש, נוכח התמתנות המגמה, אשוב ואזכיר כי למרות שמספר דורשי העבודה ירד החודש לראשונה מאז פרוץ המלחמה אל מתחת ל-200 אלף, הוא בכל זאת גבוה משמעותית מזה שנרשם כאן קודם למלחמה ועוד רחוקה הדרך מחזרה מלאה לשגרה".
 



"דברים אלו נכונים שבעתיים כאשר מביאים בחשבון את העובדה שטרם ברור האם פנינו להסלמה ביטחונית נוספת בחזית הצפונית, ואולי גם בחזיתות האחרות, ולפיכך לא ברור לאן מגמות שוק העבודה. מכל מקום, גם היום ואולי דווקא היום אני שב וקורא לכ- 198.7 אלף דורשי העבודה שטרם שבו למעגל העבודה להיעזר בעובדות ועובדי שירות התעסוקה, אשר יסייעו לכם לשוב למעגל העבודה ולחזק את המיומנויות והכישורים שלכם לקראת חזרה למעגל העבודה -  יחד ננצח גם בחזית התעסוקתית". הוסיף גראור. 

משירות התעסוקה נמסר בדו"ח כי: "לאחר ירידה משמעותית מאוד שנרשמה בחודש אפריל (10.3%) מגמת הירידה התמתנה בחודש מאי ומספר דורשי העבודה ירד ב- 0.9% בלבד (1.9 אלף) בהשוואה לחודש שקדם ועמד על 198.7 אלף. אולם כאשר בוחנים את המספר כשהוא מנוכה עונתיות, קרי מביא בחשבון את התנודות האופייניות לחודשי מאי, אז הירידה הייתה משמעותית יותר ועמדה על כ-8% (כ- 13.2 אלף), ומספרם המנוכה עונתיות של דורשי העבודה עמד במאי על 194.1 אלף. בין שהוא מנוכה עונתיות ובין שאינו, לראשונה מאז נובמבר מספר דורשי העבודה נמוך מ-200 אלף, ולמעשה מאז ראשית 2024 ירד מספר דורשי העבודה בכ- 47 אלף ומאז נובמבר 2023 בכ- 130 אלף".
"ירידה עקבית זו, אף שהתמתנה משמעותית בהשוואה לחודש אפריל, מסבירים בשירות התעסוקה, היא ביטוי לשלושה תהליכים - התאוששותו של שוק העבודה הישראלי והסתגלותו לשגרת חירום, תהליך אשר החל כבר בראשית נובמבר עם הירידה העקבית במספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה; חזרה משמעותית למעגל העבודה, מגמה הקשורה גם לשחרורם של משרתות ומשרתי מילואים רבים; וכן, לסיום תקופת הזכאות של רבים מדורשי העבודה, דבר אשר האיץ את חזרתם של רבים למעגל העבודה."  הוסיפו.  

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וכמה לא זכאים יש? כאלה שלא יכולים לחתום?
    בן 06/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה את זה אתם לא מפרסמים? אולי בגלל זה "חלה ירידה" בדורשי עבודה ?! הכל מגמתי ושום דבר לא אמיתי .
    סגור