מדדים ומחקרים

מחקר חדש: מה שחושבים המעסיקים בישראל על בינה מלאכותית?

למרות החשש כי נוחלף על ידי ה-AI, מעבידים רבים מאמינים כי מצבת כוח האדם שלהם רק תגדל בעקבות המהפכה הטכנולוגית. הסקר בירר גם כיצד השפיעה המלחמה על מצב העבודה בישראל. עסקים רבים עוברים לתוך פנים הארץ, האם מדובר ברילוקיישן קבוע?
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
מחקר חדש שערכה קבוצת כוח האדם מנפאואר (Manpower group) בקרב כמעט 800 מעסיקים בישראל חושף תוצאות מסקרנות. הסקר מצביע על מגמות חשובות בשוק הישראלי שהתפתחו בעקבות מלחמת חרבות ברזל. בנוסף, תוצאותיו מספקות תמונת מצב בתחומים הקשורים לאימוץ והתפתחות הבינה המלאכותית בשוק הישראלי. 
מהסקר, שנערך בחודש אפריל ופורסם באתר TheMarker, עולה כי בניגוד לחשש הרווח כי בינה מלאכותית תחליף את בני האדם, השיבו דווקא יותר ממחצית מהארגונים כי הם צופים להגדיל את כמות העובדים בעסק בעקבות הטמעת הבינה המלאכותית. פחות מחמישית מבעלי העסקים השיבו כי הם מאמינים כי מצבת כוח האדם שלהם תפחת.
למרות האופטימיות של המעסיקים, נראה כי כי שוק העבודה ישתנה בעקבות מהפכת ה-AI ומקצועות שונים יהפכו ללא רלוונטיים או יעברו שינוי משמעותי. עובדים יצטרכו ללמוד כישורים חדשים ולפעול לצד הבינה המלאכותית. לצד ייתור משרות ישנות יתווספו משרות חדשות הפועלות לצד ה-AI. 
תנודות אלו משפיעות על שוק העבודה העולמי כולו בכלל, אך בישראל בפרט נרשמת דאגה בתחום כוח האדם בשל המלחמה המתמשכת. מהסקר עולה כי עסקים רבים שפעלו בעבר בגבול הצפון מעבירים את פעילותם אל תוך פנים הארץ, לאזור חיפה. למרות זאת, הסביר יו"ר קבוצת מאנפאור ל-TheMarker, עוד לא מדובר במעבר פרמננטי. עסקים רבים עדיין משכירים מקומות לטווח הקצר ומחכים לראות לאן נושבת הרוח. גם חוסר הביטחון והמשבר בענף התיירות מובילים לחוסר ודעות בתחום כוח האדם.  
נתוני משרד הכלכלה מצביעים על משבר חמור באזור הצפון. בעוד שאר הארץ מראה התאוששות מסוימת, גם ביישובים המפונים בדרום, בצפון הארץ נראה כי המשק לא חזר עדיין לקדמותו. בתחום הרכישות בכרטיסי האשראי המגמה בצפון אינה דומה למגמת העלייה שנרשמה ברחבי הארץ. גם בתחום התעסוקה דוח המשרד מדווח על מצב קשה בצפון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה