השוק

הקבלן שמתכנן להשתלט על שדה דוב: מי מציע 1.1 מיליארד שקל?

קרקע שדה דב במרכז סערה: יגאל דמרי מתקדם לרכישה ב-1.1 מיליארד שקל. מתעניינים נוספים בקרקע כוללים את יצחק תשובה באמצעות קבוצת אלעד, וחברת בסר בשיתוף עם ישראל קנדה. אולם, הצעותיהם נתפסות כפחות מעשיות בשלב זה, בעיקר בשל היעדר מזומנים מיידיים - יתרון משמעותי בהצעתו של דמרי
מערכת ice | 
יגאל דמרי בעלי חברת י.ח דמרי (צילום משה עמר, פייסבוק/ י.ח.דמרי, פלאש 90)
בעולם הנדל"ן הישראלי מתרחשת דרמה מרתקת סביב קרקע שדה דב, הנכס המרכזי של חברת חנן מור שנקלעה להסדר חוב. על פי הפרסום בכלכליסט, יגאל דמרי, מבעלי חברת י.ח דמרי, מתקדם לרכישת הקרקע היוקרתית בסכום של 1.1 מיליארד שקל.
הקרקע, שנרכשה ב-2021 תמורת 1.6 מיליארד שקל, מיועדת לבניית 450 דירות. כעת, לאחר קריסת חנן מור תחת נטל חובות של 2.9 מיליארד שקל, הקרקע הופקעה לטובת הנושים. דמרי הגיע להסכמות עקרוניות עם הבנקים לאומי ודיסקונט, כאשר מחצית מהתמורה תשולם במזומן ומחציתה בתשלום נדחה לעוד כשנתיים. אולם, המכשול המרכזי בפני השלמת העסקה הוא חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות מיטב, שקיבלו זכות וטו על מכירת הקרקע אם סכום המכירה יהיה נמוך מ-1.1 מיליארד שקל.

הקונפליקט נובע מפרשנות שונה של שווי העסקה: בעוד שהסכום הנומינלי עומד על הסף הנדרש, הפניקס ומיטב טוענות שבשל התשלום הנדחה, הערך הנוכחי של העסקה נמוך מהסף, בהתחשב בהיוון ובאינפלציה.
מתעניינים נוספים בקרקע כוללים את יצחק תשובה באמצעות קבוצת אלעד, וחברת בסר בשיתוף עם ישראל קנדה. אולם, הצעותיהם נתפסות כפחות מעשיות בשלב זה, בעיקר בשל היעדר מזומנים מיידיים - יתרון משמעותי בהצעתו של דמרי.
על פי כלכליסט, עם אישור הסדר החוב, הנושים צפויים לקבל את מרבית מניות החברה, למעט 1% שיישאר בידי המייסדים חנן מור ואבי מאור. הכוונה היא למכור את קרקע שדה דב ולהשאיר בחברה הציבורית רק את פעילות בניית הדירות, הכוללת כיום כ-1,100 יחידות בשלבי הקמה שונים.
סאגת קרקע שדה דב ממחישה את המורכבות והדינמיקה בשוק הנדל"ן הישראלי, כאשר נכס יוקרתי אחד מושך אליו שחקנים מרכזיים בענף ומעורר מאבקי כוח בין גופים פיננסיים גדולים. התפתחות העסקה עשויה להשפיע לא רק על עתידה של חברת חנן מור, אלא גם על מאזן הכוחות בשוק הנדל"ן כולו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה