השוק

סמוטריץ' נגד החשב הכללי וראש אגף התקציבים: "מישהו כאן התבלבל"

לאחר שהחשב הכללי וראש אגף התקציבים במשרד האוצר העבירו הודעה לרשתות החינוך החרדיות כי מתחילת יולי הן ינותקו ממערכות התקציב, השכר והחשבות של המדינה, מיהר בצלאל סמוטריץ' לשגר מכתב ולדרוש לבטל זאת: "בכל הכבוד, מישהו כאן התבלבל"

מערכת ice |  3
בצלאל סמוטריץ' (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זעם על הפרסומים כי סגן החשב הכללי במשרד האוצר, יהונתן רזניק, העביר הודעה לרשתות החינוך החרדיות כי החל מתחילת חודש יולי, עליהן להתכונן למצב של ניתוק ממערכות התקציב, השכר והחשבות של המדינה. 
סמוטריץ' שלח היום (חמישי) מכתב חריף לפקידות הבכירה במשרדו. במכתב שנשלח ליהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר ולראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס, דרש סמוטריץ' להחזיר את רשתות החינוך למערכות הניהול של המדינה, על אף היעדר היכולת לפקח עליהן. 
תוכניתם של בכירי משרד האוצר בנוגע לאופן הפיקוח על רשתות החינוך החרדיות, כללה הוצאת החשבת מטעם המשרד אשר פועלת במוסדות החינוכיות, זאת בשל הדיווחים כי אלו מתעלמים מהנחיותיה.
אותו מהלך דרמטי, הכולל ניתוק הרשתות ממערכות הניהול של המדינה, יגרום לכך שאם אלו לא יוכלו להתמודד עם החובות שלהן, יוטלו עליהן כל החובות האחרים שמוטלים על שאר בתי הספר, דבר שיכול להוביל לסגירת מוסדות חינוך. 
במכתב ששיגר בצלאל סמוטריץ' לחשב הכללי ולראש אגף התקציבים, צוין: "בכל הכבוד, מישהו כאן התבלבל. חשב משרד האוצר מוצב ברשת מעיין החינוך התורני מכוח החלטת ממשלה. הוצאת החשב מהרשתות, בוודאי ביחס לרשת מעיין החינוך התורני, אפשרית רק באמצעות החלטת ממשלה חדשה שתבטל את ההחלטה הקודמת, ואף פקיד, בכיר ככל שיהיה, אינו מוסמך לקבל החלטה הנוגדת החלטת ממשלה על דעת עצמו". 
סמוטריץ' ביקש לשנות את החלטת החשב הכללי וראש אגף התקציבים בנושא וכתב: "אשר על כן, אבקש את החשב הכללי לבטל את האמור במכתבו שנכתב בחוסר סמכות ולהבהיר כי מה שהיה הוא שיהיה כל עוד לא תתקבל החלטת ממשלה שתעגן מדיניות אחרת".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עבריינים מנהלים את המדינה
    יוסי 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד מתי?
    סגור
  • 2.
    מענייןצאם סמוטריץ מבין את תפקידו
    מנחם 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבגידה שלו במדינה תיזכר לתמיד. אבל. כולנו נשלם על זה עוד שנים קדימה
    סגור
  • 1.
    עוד מקרה של פקיד שמרים ראש
    הזוי 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בזיון
    סגור