בארץ

מכה למוסדות החינוך החרדיים: כך משרד האוצר יפסיק לממן את חובותיהם

סגן החשב הכללי במשרד האוצר, יהונתן רזניק, הודיע למנהלי מוסדות החינוך החרדיים כי עליהם להיערך לניתוק ממערכות התקצוב המדיניות החל מה-1 ביולי. לא מדובר בהחלטה שתבטל את תקציב המוסדות, אך הם לא יהיו זכאים לתמיכה כלכלית מצד משרד האוצר במידה ויכנסו לחובות
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
בצל הביקורת הקשה שנשמעה בנוגע לתקצוב מוסדות החינוך החרדיים, סגן החשב הכללי במשרד האוצר, יהונתן רזניק, הודיע אתמול (רביעי) כי החל מה-1 ביולי הן ינותקו ממערכות התקצוב המדיניות, בתמיכת הגורמים המקצועיים במשרד האוצר.
כפי שפורסם בדה מרקר, לא מדובר בצעד שיבטל את תקציב הרשתות (המוערך בסך של 3.5 מיליארד שקל בשנה) והן בפועל ימשיכו לקבל תקציבים ממשרד החינוך. עם זאת, הן יהיו האחראיות הבלעדיות על ניהול התקציב, מה שאומר שמשרד האוצר לא יעזור להן במדינה ויקלעו לחובות.
במכתב שנשלח מטעם רזניק הוסבר כי על הרשתות להתכונן לניתוק מחשבונות בנק ושירותי החשבת של משרד האוצר, וכי עליהן לפתוח חשבונות בנק עצמאיים ולהקים מערכת משלהם לניהול התקציב. הסיבה למהלך הדרמטי היא בשל ההתנהלות הלקויה של רשתות החינוך החרדיות ואי השקיפות מצידן במהלך העשורים האחרונים, כך שהן נאלצו לתמיכה כלכלית של משרד האוצר במטרה להתמודד עם החובות שצברו.
כזכור, לאחרונה פורסם כי נגד רשת החינוך העצמאי החרדית "אגודת ישראל"  המתוקצבת בסכום של 2.3 מיליארד שקל מתנהלת חקירה פלילית בשל "חשש ממשי כי חלק מהכספים המועברים לרשת הועברו למטרות עלומות וכי התבצעו בה עבירות חמורות על חוקי העבודה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה