בארץ

תקציב הענק אושר: כ-11.3 מיליארד שקל יועברו ל"פרויקטים ביטחוניים"

ברקע חוסר ההסכמות בין משרד האוצר והביטחון בנוגע לתקציב הביטחון, ועדת הכספים של הכנסת אישרה הרשאה להעברה של 11.3 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לטובת "פרויקטים ביטחוניים", שאינם פורטו לציבור
מערכת ice | 
סמוטריץ' וגלנט (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
ברקע הדיונים סביב תקציב משרד הביטחון אשר נאלץ לעבור שינויים במקביל לצרכי המלחמה, ועדת הכספים של הכנסת בראשותה של חבר הכנסת משה גפני אישרה הרשאה להעברת סכום בסך 11.3 מיליארד שקל לתקציב משרד הביטחון, המיועדים עבור פרויקטים ביטחוניים.
לא פורטו באילו פרויקטים מדובר מטעמי סיווג, ורק חברי הוועדה ייחשפו לכך. ההעברה הגיעה היום (שלישי), ועלתה באופן בהול להצבעה עליה הסכימו כלל חברי הוועדה ששהו בדיון.
לאחרונה פורסם בישראל היום כי שר האוצר סמוטריץ' מעכב העברת תקציב בסך 6 מיליארד שקל המיועד לרכישת חימושים ואמצעי לחימה (כולל מטוסי קרב). הסיבה? דרישתו של השר להקים ועדה ציבורית שתורכב ממומחים בתחום הביטחון והכלכלה, וזו תבחן את תקציב הביטחון באופן מפורט בכדי לוודא שכל תקציב מנותב ליעד הנכון ביותר.
בסופו של דבר, הושגו ההסכמות בין משרד האוצר והביטחון. חברי הוועדה לא יהיו עובדי משרד הממשלה, אלא דמויות ציבוריות. ע"פ מקורות באוצר, לוועדה יהיו סמכויות רחבות והיא תעסוק בבקרה על התקציב, צורכי בניין הכוח ועוד שלל נושאים חשובים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה