השוק
פתרון למשבר הנמלים? זהו ההסכם שצפוי לעלות היום בכנסת
הדיל כולל הסרת הגבלות על פריקת רכבים בנמל הספנות ופתיחת רציף נוסף באשדוד. החתימה התעכבה בשל חיכוכים בין משרד האוצר לתחבורה וכן מחלוקות פנים משרדיות. ענף הספנות כולו נמצא בהאטה בעקבות המלחמה וההתפתחויות הביטחוניות
היום (שני) צפויה להעלות בכנסת הצעה להסכם פשרה של פעילות הנמלים השונים בארץ. ההסדרה צפויה להתקיים על רקע הדיון בוועדת הכלכלה בכנסת והיא כוללת הסכמים הסכמים בין המדינה לנמלים השונים שברחבי הארץ. בעקבות הרפורמה הנרחבת בנמלים נותר רק נמל ממשלתי אחד, נמל אשדוד. לדבריי יו"ר הנמל, הם נערכים להנפקה של החברה כבר ברבעון הראשון של שנת 2025.
עסקת הפשרה שהושגה, על פי גלובס, במסגרת דיונים בין משרד התחבורה והאוצר, תתקבל בצל ההאטה בענף הספנות. הנמלים נפגעו, כמובן, מהמלחמה המתמשכת בישראל וכן מהאיום החות'י המשבש את נתיבי הסחר העולמיים. על-פי דיווחים שונים, אישורו של ההסכם התעכב בשל נסיבות פנימיות, ביניהן מחלוקות בין משרד האוצר למשרד התחבורה וכן מחלוקות פנימיות בתוך משרד האוצר.
על-פי ההסדר המסתמן, נמל חיפה יורשה לספק שירותים למטעני ברזל ומלט, שבעבר נאסר עליו לעסוק בהם. הזמן לאחסנת כלי רכב בנמל יוארך וכן הוחלט כי הנמל לא יוכל לעשות שימוש בכסף המוגדר להשקעה בתשתיות שניתן לו מהמדינה. בנמל המפרץ יתאפשר המשך השימוש ברציף מיוחד שהגישה אליו התקבלה בזמן משבר הקורונה. הטבה נוספת היא האישור לפריקת מטען כללי עד 750 אלף טון (אם יעברו את הרף יאלצו לשלם תשלום נוסף למדינה).
עוד ב-
על נמל הספנות תוסר ההגבלה על פריקת סחורות בהדרגה. הנמל יורשה לפרוק כלי רכב בכמויות מוגבלות ועד שנת 2028 לא יוגבל כלל בתחום זה. בנמל אשדוד, על רקע ההפרטה האפשרית, המדינה הקימה רציף נוסף שעל פי הדיווח משמש איום על העובדים. במידה והעובדים יסרבו להפרטה מאיימת המדינה לפתוח נמל מתחרה. למרות זאת, כעת על פי דיווח בגלובס, המדינה לא מאמינה שהפרטת הנמל אפשרית ולכן תעניק את הרציף לנמל אשדוד לתקופה של 6 שנים עם אפשרות להארכה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה