השוק

חברת הענק קורסת: איש העסקים הישראלי ויתר על הרכישה

בחודש מרץ האחרון הציע אדם נוימן הצעה בסך 650 מיליון דולר לרכישת WeWork, בגיבוי חברת הנדל"ן החדשה שלו, Flow, אך בשל חוסר האמונה שלו בהליך פשיטת הרגל הוא ויתר על האפשרות לרכוש אותה

מערכת ice |  3
WeWork (צילום shutterstock)
חברת חללי העבודה המשותפים WeWork התמודדה עם אתגרים משמעותיים בשנים האחרונות, כולל פשיטת רגל והדחה של מייסד השותף שלה אדם נוימן. נוימן, שניסה להחזיר לעצמו את השליטה בחברה מאז התפטרותו בלחץ הדירקטוריון ב-2019, ויתר כעת על רכישת WeWork, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום שלישי (28 במאי).
בהצהרה, נוימן הביע את אכזבתו מתוכנית פשיטת הרגל של WeWork, וקבע כי היא נראית לא מציאותית ולא צפויה להצליח, על פי הדו"ח. החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל בנובמבר עקב ירידה בשוק הנדל"ן למשרדים והשפעת מגיפת הקורונה, שהובילה לירידה בביקוש לשטחי משרדים, לפי הדו"ח.

WeWork נאבקה עוד לפני המגיפה, מכיוון שעלות השכירות הגבוהה ושיעורי התפוסה הנמוכים שלה הציבו אתגרים משמעותיים, לפי הדו"ח. למרות תיקון או ביטול מאות חוזי שכירות מאז 2019, החברה המשיכה להתמודד עם קשיים כלכליים.
נוימן ייסד את WeWork ב-2010 יחד עם מיגל מק'קלווי. הסטארט-אפ זכה במהירות לתשומת לב וגייס מיליארדים ממשקיעים, והפך לסטארט-אפ היקר ביותר במדינה עם שווי של 47 מיליארד דולר בתחילת 2019, נכתב בדו"ח. נוימן מילא תפקיד מכריע בשיווק WeWork כעסק טכנולוגי שיחולל מהפכה במגזר הנכסים.
עם זאת, התנהגותו והחלטות ההנהלה של נוימן זכו לתשומת לב וביקורת, לפי הדו"ח. ההפסדים הכספיים של החברה הביאו להתפטרותו מתפקיד המנכ"ל בשנת 2019. מאז, הוא ניסה להחזיר לעצמו את השליטה ב-WeWork. במרץ הציע נוימן הצעה בסך 650 מיליון דולר לרכישת החברה, בגיבוי חברת הנדל"ן החדשה שלו, Flow, לפי הדיווח. עם זאת, WeWork דחתה את ההצעה, תוך ציון חובות מובטחים של כמעט 4 מיליארד דולר. המלווים המובטחים של החברה לא רצו הלוואות צד שלישי חדשות שייקבלו עדיפות על ההלוואות המובטחות שלהם.
באפריל אישר בית משפט לפשיטת רגל את התוכנית של WeWork, המעניקה את השליטה בעסקי העבודה המשותפת לשותפת השירות שלה, ירדי מערכות, לפי הדו"ח. WeWork הייתה אחת ממספר חברות שפעם היו בעלות רמה גבוהה שהגישו בקשה לפשיטת רגל או סגרו חנות בחודשים האחרונים של 2023, כאשר לחברות הטכנולוגיה נגמר הזמן וקרנות וחברות הון סיכון החלו לצמצם את ההפסדים שלהן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מטורלל מוטרף אגו (ל"ת)
    אף אחד 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הרועצת
    אזרחית 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה פשוט צריכה לא לשמוע ולהקשיב לרועצת שהייתה בדום שתיקה בזמן שמסרו שטחים טריטוריאלים בלי תמורה כאשר הוציאו 48 מיליון שקל למיגון בית פרטי ו25 אלף שקל לחודש על משלוחי אוכל מג'פאניקה ??? סינדרלה ישנה שנה וחצי ???
    סגור
  • 1.
    ההפך הוא הנכון
    סלבול 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התחלתם לעשות כתבות ממומנות? הצעת הרכש של אדם נוימן נשללה והוא סולק על ידי דירקטוריון החברה. התנהלותו הגרועה בתקופת ניהול החברה - היא שפגעה אנושות וגרמה לפשיטת הרגל בה היא נמצאת.
    סגור