השוק

מנכ"לית הבינלאומי לשעבר בג'וב חדש-ישן: "טרם התקבלו החלטות"

מנכ"לית הבנק הבינלאומי לשעבר צפויה לכהן בתפקיד הבכיר בחברה הציבורית שבאמצעותה איש העסקים צדיק בינו מחזיק ב-48.3% ממניות הבנק. במהלך כהונתה כמנכ"לית הובילה שורה של רכישות והנהיגה תהליכי התייעלות עמוקים ששיפרו באופן משמעותי את רווחיות הבנק
מערכת ice | 
סמדר ברבר צדיק (צילום Magma Images, תמר מצפי)
סמדר ברבר-צדיק, מי שכיהנה עד לפני פחות משנה כמנכ"לית הבנק הבינלאומי, צפויה לחזור לעבוד עמו מחדש בתפקיד יו"ר חברת פיבי. פיבי היא חברה ציבורית שבאמצעותה צדיק בינו, מי ששולט בבנק הבינלאומי, מחזיק את השליטה בבנק. היא תחליף בתפקידה את גיל בינו, בנו של בעל השליטה, שעתיד לכהן כחבר דירקטוריון בחברה. 
ברבר-צדיק מכהנת כיו"ר עופר השקעות, חברת ההחזקות שבשליטת ליאורה עופר, השולטת בין היתר בחברת הנדל"ן מליסרון, והיא צפויה להמשיך לכהן במקביל בשני התפקידים. פיבי אחזקות נסחרת לפי שווי של 5.5 מיליארד שקל, ופעילותה הנוכחית היא החזקה ב-48.3% ממניות הבנק הבינלאומי. מנכ"ל פיבי קובי סיט מכהן כדירקטור בבנק.
ברבר-צדיק החלה את דרכה בבינלאומי כחברת הדירקטוריון, ובשנת 2005 הצטרפה כשכירה ומונתה לראש החטיבה העסקית. שנתיים לאחר מכן החליפה את המנכ"ל דוד גרנות, וכיהנה בתפקיד במשך 16 שנים. מפיבי נמסר בתגובה לפרסום בכלכליסט: "סמדר ברבר-צדיק כיהנה במשך שנים בתפקידים שונים בפיבי, ואנו נתכבד אם תחליט לתרום מיכולתה לקבוצה. טרם התקבלו החלטות בידי האורגנים המוסמכים".
במהלך כהונתה כמנכ"לית הבנק הבינלאומי הובילה ברבר-צדיק שורת רכישות של בנקים קטנים, ובהם יובנק, בנק אוצר החייל ובנק מסד, וכן הנהיגה תהליכי התייעלות עמוקים, ששיפרו באופן משמעותי את רווחיות הבנק. הבינלאומי נסחר כיום לפי שווי של 14.8 מיליארד שקל ומנייתו בלטה בשנים האחרונות בעליות אל מול התשואה של מדד הבנקים. מי שהחליף את ברבר-צדיק בתפקיד היה אלי כהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה