השוק

סלקום ממשיכה לצמוח: ההסכם הקיבוצי החדש שחק את הרווחים

סלקום, חברת התקשורת הראשונה שמפרסמת את הדוחות הכספיים הציגה ביצועים לא רעים כלל ועיקר ברבעון הראשון של השנה כשמכירת הציוד שברה שיאים, החברה הגדילה את מצבת המנויים שלה בכל הסיגמנטים וזאת ברבעון שהשליטה בחברה הוחלפה
ניצן כהן | 
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום סיון פרג, shutterstock)
קשה שלא להתפעל מהביצועים של סלקום בתקופה האחרונה. היא נמצאת בשוק סוער ובנקודה בה המלחמה על כל לקוח, בכל סיגמנט נמצאת בשיא, או קרוב אליו. בין זאת לזאת הרי שבעלת השליטה בחברה (דסק"ש) שהניחה על  המדף את סלקום כבר לפני כמה רבעונים - מימשה את הסחורה וסלקום עברה אחר כבוד לבעלות חדשה.
צריך לזכור שמעבר שליטה בחברה כמו סלקום זה תהליך ארגוני וניהולי מאתגר מאין כמותו, החל מהסדרת היחסים מול העובדים (ע"ע הסכם קיבוצי חדש) עובר בדרגי ההנהלה ומסתיים (ואולי מתחיל) בהסדרת היחסים עם בעלי השליטה החדשים.

בכל התהליך הזה סלקום נמצאת בשוק קשוח, אם היא תמצמץ ותוריד את הרגל מהתוכנית האסטרטגית, היא תמצא את עצמה בצרות ולהיפך. כך או אחרת הרבעון הסתיים וסלקום, כך נראה, עברה את התהליך הזה, מהר ולא רק שלא איבדה לקוחות (ומכאן הכנסות) הרי שמצבת הלקוחות שלה גדלה בכל סיגמנט, וזה הישג שצריך לייחס לדניאל ספיר, מנכ"ל  החברה.
אם כן, מנתוני החברה עולה כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-34 מיליון שקל, בנטרול הפרשה של 27 מיליון שקל בגין מענקים חד פעמיים שנחתמו במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש. אם מכניסים לחישוב את עלות ההסכם הקיבוצי (27 מיליון שקל) הרי שהרווח של סלקום נחתך ל-7 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של 43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא עלות המלחמה לחברה והיא אובדן ההכנסה משירותי נדידה שהביאה לאובדן הכנסות של 11 עד 14 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-82 מיליון שקל, בנטרול הפרשה חד פעמית של 35 מיליון שקל, שנרשמה עבור מענקים חד פעמיים שנחתמו במסגרת חתימה על הסכם קיבוצי חדש, כך שהרווח התפעולי הנקי הסתכם ב-47 מיליון שקל, לעומת רווח בסך של כ-92 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  
EBITDA המתואם הסתכם בכ-302 מיליון שקל לעומת 306 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון הושפע בין היתר ממענק חד פעמי לעובדים שהינו חלק מהפעילות השוטפת  כחלק מהחתימה על הסכם קיבוצי חדש. בנטרול השפעה זו ה- Adjusted EBITDA הסתכם בכ-316 מיליון שקל.
ההכנסות משירותי הסלולר בנטרול קש"ג ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-381 מיליון שקל, ירידה של כ-0.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר כתוצאה מירידה בהכנסות הרומינג כתוצאה מהשפעות המלחמה, אשר קוזזו חלקית בעליה בהכנסות מחבילות סלולריות.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו לסך של כ-344 מיליון שקל, עלייה של כ-4.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקרה מעליה בהכנסות מחבילות הנייחות שנמכרות הכוללות שירותי אינטרנט וטלוויזיה.
ההכנסות מציוד הקצה הסתכמו לסך של כ-371 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, זינוק של כ-30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, רבעון שיא של 11 שנה. בשורת הרווח של מכירת ציוד קצה רשמה החברה רווח של 60 מיליון שקל, עלייה של 7.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי אשר הסתכם בכ- 59 מיליון שקל לעומת 69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "סלקום פותחת את שנת 2024 כשהיא ממשיכה בצמיחה בכל תחומי הפעילות, בהם המגזר הנייח, עם גידול בהכנסות ובמנויים באינטרנט, בסיבים ובטלוויזיה, מזנקת לרבעון שיא של 11 שנים בהכנסות מציוד קצה וגדלה בעולם הסלולר, חרף השפעות המלחמה.
"ברבעון הנוכחי השקנו את שירות ה-5G premium הראשון בישראל ואת הסיב החדש והמתקדם לאילת, הובלנו בשוק התקשורת בכל מדדי השירות בעולם הנייח והנייד והמשכנו להעמיק את פעילותנו במגזר העסקי. בשנה הקרובה נמשיך להתמקד בשדרוג התשתיות ולהביא בשורות חדשניות ומתקדמות עבור לקוחותינו בכל תחומי הפעילות.
"בימים האחרונים התרחש שינוי משמעותי בבעלות על החברה, עם העברת השליטה לידיים חדשות. אנו מברכים את הבעלים החדשים ומודים על האמון בחברה ובעובדיה ומצפים לעבודה המשותפת שתביא להמשך צמיחה תוך יצירת ערך מוסף ללקוחותינו ולבעלי המניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה