השוק

מידרוג החליטה: הורידה את דירוג אגרות החוב של חברת הנדל"ן בארה"ב

מידרוג מדווחת על הורדת דירוג אגרות החוב סדרה א' שהנפיקה Kalkan Capital Limited מ-A3.il ל- Baa1.il ומותירה את הדירוג תחת בחינה עם השלכות שליליות. מדרוג הכריזה על משא ומתן מתקדם עם גוף מימון בארה"ב לקבלת מימון לפרעון מוקדם וסופי של אגרות חוב

מערכת ice | 
עסקת נדל"ן בניו יורק (צילום shutterstock, freepik)
מידרוג מורידה את דירוג אגרות החוב סדרה א' שהנפיקה Kalkan Capital Limited מ-A3.il  ל- Baa1.il ומותירה את הדירוג תחת בחינה עם השלכות שליליות. היום (שלישי) הכריזה החברה בדו"ח מיידי על משא ומתן מתקדם עם גוף מימון בארה"ב לקבלת מימון לפירעון מוקדם וסופי של אגרות חוב שבמחזור וכן כי להערכת בעל השליטה בחברה המימון צפוי להיות מושלם בימים הקרובים. על אף זאת, לחברה אין וודאות כי המימון יושלם ויבוצע הפירעון המוקדם המלא.
לטענת מידרוג, הורדת הדירוג נובעת מהערכתה כי קיימים ליקויים בממשל התאגידי בחברה והדבר מתבטא בדיווח החברה אודות ממצאי בדיקה שעלו במהלך עבודת הביקורת לדוחות הכספיים ומצביעים על אי סדרים כספיים אשר יש בהם להשפיע לשלילה על סיכון האשראי של החברה.
הורדת הדירוג נובעת מהערכת מידרוג כי קיימים ליקויים בממשל התאגידי בחברה והדבר מתבטא בדיווח החברה אודות ממצאי בדיקה שעלו במהלך עבודת הביקורת לדוחות הכספיים ומצביעים על אי סדרים כספיים אשר יש בהם להשפיע לשלילה על סיכון האשראי של החברה.
בהתאם לדיווח שחל היום (שלישי), במהלך עבודת הביקורת לקראת הדוחות הכספיים לשנת 2023 התגלה קיומם של חשבונות בנק על שם בעל השליטה שדרכם התבצעה פעילות עסקית של החברה במהלך השנה.
לפי הדיווח, ליום 31.12.2023 נוצרה בחשבונות אלו יתרת חובה של בעל השליטה לחברה בסך כ- 4.7 מיליון דולר ולאחר תאריך הדו"ח הכספי בעל השליטה השיב לחברה סך של כ- 3 מיליון דולר וכן הלוואת הבעלים בחברה העומדת לטובת בעל השליטה בסך כ- 5.2 מיליון דולר לא תפרע לבעל השליטה כמתוכנן עד לחודש ספטמבר 2024 לרבות בדרך של קיזוז.
בהתאם לדיווח החברה, בעל השליטה הבהיר לחברה כי לא נעשה שימוש בכספי חשבונות אלו לצרכיו האישיים אלא לצרכי החברה ונכסיה בלבד. עוד ציינה החברה בדיווח כי במהלך הביקורת לקראת הדוחות הכספיים התגלה כי הלוואה בסך כ-8 מיליון דולר על אחד מנכסי החברה לא נרשמה בספרי החברה ולא ניתן לה גילוי בדוחות הכספיים וכי במהלך אוקטובר 2023 הלוואה זו נפרעה באמצעות גורם מממן של החברה. החברה ציינה כי הממצאים האמורים אינם סופיים, אינם סקורים או מבוקרים וכי הם עשויים להשתנות במועד פרסום הדוחות הכספיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה