השוק

מידרוג מורידה את אופק הדירוג של תדיראן מיציב לשלילי

מידרוג מודיעה על השארת דירוג Aa3 תדיראן גרופ, אך יחד עם זאת הודיעה על הורדת אופק הדירוג מיציב לשלילי עקב ההיחלשות ברווחיות החברה במגזר מוצרי הצריכה ובמגזר האנרגיה תוך אי עמידה בתרחיש הבסיס של מידרוג בקשר עם שחיקה בשיעורי הרווחיות וקיטון בהיקפי התזרים החזוי
מערכת ice | 
משה ממרוד (צילום סיון פרג, פלאש 90/ יוסי זליגר)
מידרוג הודיעה על השארת דירוג תדיראן גרופ על Aa3, יחד עם זאת החליטה על הורדת אופק הדירוג של החברה מיציב לשלילי, זאת בעקבות ההיחלשות ברווחיות החברה במגזר מוצרי הצריכה ובמגזר האנרגיה תוך אי עמידה בתרחיש הבסיס של מידרוג, בקשר עם שחיקה בשיעורי הרווחיות וקיטון בהיקפי התזרים החזוי. 
הרווחיות התפעולית והיקף ה-EBITDA שהחברה צפויה להציג בשנת 2023 נמוכים מהערכות הקודמות ונובעים מחולשה במגזר מוצרי הצריכה והאנרגיה. במגזר מוצרי הצריכה ניתן להצביע על מלאי מזגנים יקר שהיה בידי החברה במחצית הראשונה של השנה וזאת עקב בעיות בשרשרת האספקה.
במגזר האנרגיה הציגה החברה גידול בפעילות אגירה האנרגיה ומנגד ירידה בפעילות הסולאר בישראל ובאיטליה. ירידת מחירי החשמל באיטליה, עלייה בעלויות המימון ושינוי שיטת התמריצים השפיעו לשלילה על הנתונים הפיננסים של VP  SOLAR. בישראל, רשמה תדיראן סולאר קיטון במכירות.
חברת מידרוג מציינת בנוסף את פיזור הלקוחות עם רכישת חברות מתחום האנרגיה בהן תדיראן סולאר, תדיראן פתרונות אנרגיה בע"מ ו- VP Solar התורמות לפיזור העסקי. בנוסף לכך היא ממשיכה לאפיין את הסיכון בענף המיזוג בישראל כמתון, זאת לאור יציבות במאפיינים הפונדמנטליים של הענף, לצד סביבת ביקושים יציבה.
מצד שני אופק הדירוג השלילי נובע מהשחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה וכי מידרוג מעריכה שדירוג החברה עלול להיפגע, ככל שהחברה לא תציג שיפור ברווחיות והשיקום של יחסי הכיסוי לטווח התואם את היחסים המאפיינים את הדירוג הנוכחי. המלחמה הנוכחית הובילה לשורה ארוכה של השלכות על המשק הישראלי שעדיין לא ידועות ומידרוג תמשיך לעקוב אחריהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה