השוק

בנק ישראל תחת מתקפה, אקזיט לסטארטאפ הישראלי והמהפכה בשופרסל

על רקע הזינוק הגדול ברווחי הבנקים ב-2023, נשיא איגוד לשכות המסחר יצא נגד בנק ישראל, הבעלים החדש של שופרסל בהחלטה מפתיעה, חברת צים בשנה קשה, התעשייה האווירית שוברת שיאים, YES מציגה דוחות חזקים ואיש העסקים אליעזר פישמן הלך לעולמו בגיל 80 | ידיעות השבוע ב-ice
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
איש העסקים אליעזר פישמן הלך לעולמו בגיל 80: איש העסקים שהחל במשרד רואי חשבון בשנות ה-70, והחזיק חברות רבות בישראל, כאשר בין היתר עסק גם בנדל"ן בארץ ובחו"ל, הלך לעולמו בגיל 80. מהטייקונים הבולטים בישראל בעבר שנקלע לפשיטת רגל וחובות ענק. היה גם מבעלי "גלובס" ו-"ידיעות אחרונות". לידיעה המלאה לחצו כאן.
הסטארט אפ הישראלי עושה אקזיט: נקנה ב-350 מיליון דולר: חברת Zscaler רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Avalor ב-350 מיליון דולר. זו הרכישה השלישית של Zscaler בישראל, ודריסת רגל ראשונה של הענקית בתחום ה-Data Fabric. אוולור תמשיך לפעול כיחידה עצמאית ותגייס עשרות עובדים נוספים. לידיעה המלאה לחצו כאן.
דוחות חזקים ל-yes: שברה שיא רווחיות של 10 שנים: חברת הטלוויזיה הרב-ערוצית (שהיא כבר למעשה חברת תקשורת) סיימה את השנה עם רווח מתואם של 99 מיליון שקל, וזה הופך את 2023 לשנת שיא של 10 שנים; החברה מצליחה להעביר את הלקוחות לתשתיות האינטרנט בקצב משביע רצון. לידיעה המלאה לחצו כאן.
התעשייה האווירית שוברת שיאים: הרווח הנקי הגדול אי פעם ב-2023: גידול של 49% ברווח הנקי לסך של כ-318 מיליון דולר – הגבוה מאז ומעולם בדוח הרבעון וסיכום השנה החולפת, הרווח הגולמי בשנת 2023 עלה ב-143 מיליון דולר ל כ-967 מיליון דולר לעומת כ-824 מיליון דולר בשנה שעברה, גידול של 19% ברווח התפעולי השנתי לכ-376 מיליון דולר בהשוואה לכ-316 מיליון דולר בשנה שעברה. לידיעה המלאה לחצו כאן.
הסטארטאפ הישראלי קורס: עשרות העובדים יקבלו מכתבי פיטורים: הסטארטאפ הישראלי Phantom Auto (פנטום אוטו) נסגר באופן סופי, זאת לאחר שהיזם של החברה שי מגזימוף העלה פוסט לחשבון הלינקדין שלו בו הוא בישר על כך. בעקבות כך, עשרות עובדי החברה בישראל יקבלו בקרוב מכתבי פיטורים: "החלטה קשה. ישנם גורמים שונים התורמים לכך, לרבות תנאי שוק ומימון לא מספק". לידיעה המלאה לחצו כאן.
השנה הקשה של צים: הפסידה 2.69 מיליארד דולר ב-2023: צים סיימה את הרבעון הרביעי עם הפסדים של 1.23 דולר למניה בעוד התחזית האופטימית של האנליסטים בוול סטריט היו להפסדים של 1.29 דולר למניה; ההפסד הכבד של צים כולל הפסד חשבונאי של 2 מיליארד דולר, הפסד שאינו תזרימי. לידיעה המלאה לחצו כאן.
שופרסל עוברת מהפכה: זו ההחלטה המפתיעה של הבעלים החדש: כעת בהנהלה יש תשעה חברים ובמסגרת השינויים קבע המנכ"ל החדש שלומי אמיר, אחד מבעלי השליטה, כי לשם כל מהלך, תידרש חתימת הסמנכ"ל הרלוונטי להחלטה ושל סגנו של אמיר. לידיעה המלאה לחצו כאן.
רווחי ענק לבנקים מול הקריסה במשק: בנק ישראל תחת מתקפה: על רקע הזינוק הגדול ברווחי הבנקים ב-2023, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין טוען: "המדיניות המוניטרית של נגיד בנק ישראל הפרה חמורות את האיזון בין המערכת הבנקאית למגזר העסקי. אין פסול ברווחי הבנקים אך חייבים לשמור על האיזון". לידיעה המלאה לחצו כאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה