השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן עם התשואה הטובה בפברואר

הקרנות הכספיות הן האופנה של השנים האחרונות בשוק ההון; אז אם חשבנו שתוואי ריבית יורד יפגע באטרקטיביות של האפיק, התבדינו ולמעשה בחודש פברואר זרמו עוד 1.5 מיליארד שקל לקרנות הכספיות; דירוג הקרנות הכספיות המלא
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום shutterstock)
הקרנות הכספיות הן האופנה בשוק ההון של השנים האחרונות. הקרנות הכספיות הן למעשה מוצר חלופי לפיקדון הבנקאי ובאופן תיאורטי הוא אמור להניב תשואה קרובה ככל הניתן לריבית הבנק המרכזי. אז באופן עקרוני אם חשבנו שבעולם של תוואי ריבית יורד, הציבור יפקיד פחות לקרנות הכספיות, הרי שהתבדינו.
אם כן, באופן עקרוני הקרנות הכספיות הדולריות היו הכוכבות של החודשים האחרונים אבל אז הגיע חודש פברואר והדולר התחיל להיחלש ומכאן שחזרו לצמרת התשואות הקרנות הכספיות השקליות. 

באופן תיאורטי היה ניתן להניח שכשהריביות בתוואי יורד הרי שהציבור הרחב ימתן את ההפקדות לקרנות הכספיות ויטה יותר כסף לקרנות המנוהלות אבל בחודש פברואר גילינו שהציבור רחוק מלמתן את העברות הכסף לקרנות הכספיות עד שהפקיד 1.5 מיליארד שקל בחודש אחד לקרנות האלה וזה אומר שהתעשיה הזו נמצאת עמוק בתיק ההשקעות של כל בית בישראל.
אז אם אנחנו מבינים כי הקרנות הכספיות נמצאות עמוק בכל תיק השקעות בישראל, הרי שיש צורך לבחון את התשואות שהן מניבות ולראות אם הן משביעות רצון. וזה דירוג הקרנות הכספיות לחודש פברואר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוסר מקצועיות
    ישראלי 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מראים תשואה חודשית בלבד
    סגור