השוק

כמה הרווחתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בפברואר

תחילת השנה מסמנת ראלי בחסכונות של הציבור, וזה משמעותי ככל שאנחנו מבינים את החשיבות של החיסכון לטווחים הבינוני והארוך עבור משקי הבית; מניתוח ראשוני שנעשה בבית ההשקעות מיטב על ידי אבי ברקוביץ' עולה תמונה מעניינת
ניצן כהן | 
בתי השקעות (צילום רמי זרנגר, יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
שנת 2024 התחילה עם ראלי בשווקים וזה אומר שהחסכונות של הציבור נהנים מתשואות גבוהות וזה נתון חשוב מאוד ככל שאנחנו מבינים את החשיבות של החיסכון לטווחים הבינוני והארוך עבור משקי הבית. 
מנתונים ראשונים שעובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי האפיק המנייתי הניב את התשואה הגבוהה ביותר בקרנות ההשתלמות וקופות הגמל וגם זה נתון מעניין על רקע העובדה שנראה כי שוק האג"ח כבר הגיע לשיא שלו.
לפני שניכנס לתשואות עצמן כדאי שנזכור שקרנות ההשתלמות הן מאפיקים הפופולריים ביותר בישראל בשל הטבת מס משמעותית שיש בהן (פטור ממס רווחי הון אחרי 6 שנים ועד למשיכה בפועל). קופות הגמל הפכו בשנים האחרונות לכלי השקעה פופולרי בשל העובדה כי הן נזילות ואם משקיעים בהן עד לגיל הפנסיה הרי שיש בהן הטבת מס משמעותית.
אם כן, מהנתונים כפי שהם עובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי בחודש פברואר הניבה קופות הגמל וקרנות ההשתלמות במסלול הכללי (מסלול שנותן את מלוא שיקול הדעת למנהלי ההשקעות) 2% בעוד האפיק המנייתי הניב תשואה של 4.5%.  אחד האפיקים הפופולריים ביותר בתעשיה בשנים האחרונות. הוא האפיק שמתמחה בהשקעה ב-S&P, הניב תשואה של 3.5%, אפיק שמוכיח את עצמו  בחודש פברואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה