השוק

נגיד בנק ישראל נגד חברי הכנסת: "מהלך חמור ביותר, חסרי הבנה"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, התייחס למספר נושאים שעלו בוועדות כלכליות בכנסת ותקף את חברי הכנסת: "שתי ההצעות רק מצביעות על חוסר ההבנה של העוסקים בדבר"
מערכת ice |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ערך היום (חמישי) ראיון מיוחד ל"מעריב", בו הוא עלה למתקפה נגד חלק מחברי הכנסת, בטענה כי חלק מהדברים שעלו השבוע באחת מהוועדות הכלכליות בממשלה, מצביעים על "חוסר הבנה" שלהם.
באחד מהדיונים, דרשו חברי הוועדה לאפשר לגופים לא מפוקחים לקבל פיקדונות. לטענתו של אמיר ירון "מדובר במהלך חמור ביותר, שעלול לפגוע בעצמאות בנק ישראל וביציבות הפיננסית". 
נוסף על כך, עלתה הצעה לפיה הוועדה מעוניינת לדרוש מבנק ישראל בעת נקיטת המדיניות המוניטרית חובה לשקול שיקולי תחרות. לטענתו של נגיד בנק ישראל "מדובר בהצעה בעייתית שפוגעת בעצמאות הוועדה המוניטרית. זו הצעה לא רלוונטית. שתי ההצעות רק מצביעות על חוסר ההבנה של העוסקים בדבר".
כזכור, רק לאחרונה מוד'יס החליטה להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל. נגיד בנק ישראל התייחס גם לכך בראיון שערך ל"מעריב" ואמר כי "הכלכלה הישראלית מושתתת על יסודות כלכליים חסונים ובריאים, והיא ידעה להתאושש אחרי לא מעט תקופות קשות בעבר. ההחלטה נבעה בעיקר עקב חוסר הוודאות לגבי מועד ואופן סיום המלחמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיסתום את הפה ויעשה את עבודתו. חצוף מחוצף (ל"ת)
    אמינדב 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור