בחירות 2022

הרב יצחק יוסף נגד בתי המשפט: "לחוקק פסקת התגברות"

הרב יצחק יוסף המשמש כרב הראשי לישראל התבטא בעד פסקת ההתגברות וקרא למפלגות "לנצל את ההזדמנות" ולהעביר את החוק. הרב הראשי מנוע מלהתבטא בנושאים פוליטים, אך הרב יצחק יוסף עשה את זה שוב
מערכת ice | 
הרב יצחק יוסף (צילום הרבנות הראשית)
במהלך שיעור תורה שנערך אמש (שבת) בירושלים התבטא הרב הראשי לישראל יצחק יוסף באופן חריג וקרא למפלגות החרדיות "לנצל את ההזדמנות" על מנת לקדם את פסקת ההתגברות. "צריך לעשות חוק התגברות, עמו שעושים עכשיו, חוק שאין דבר כזה בג"ץ קובע". הרב יוסף הוסיף "לא הייתה ממשלה עם 32 חברי כנסת דתיים וחרדים כמו הממשלה הזו, מעולם".
יצחק יוסף אמנם לא נושא בשום תפקיד רשמי במפלגת ש"ס אך הוא מזוהה עימה ובעל יחסים קרובים עם ראש המפלגה אריה דרעי. בנוסף לכך הרב הראשי מנוע מלתת את דעתו בעניינים פוליטים מובהקים אך למעשה זו אינה הפעם הראשונה שהוא עושה זאת. מוקדם יותר השנה התייחס יוסף לניסיון התיקון בחוק השבות שניסו לקדם בכנסת האחרונה שמברית המועצות עלו "מסות של גויים שונאי דת".
 
לצד פסקת ההתגברות נתניהו צפוי כאמור להסכים גם לדרישת החרדים להגדלה משמעותית של קצבאות האברכים. התקציב המדובר עומד כיום על 1.2 מיליארד שקלים בשנה, והוא צפוי להכפיל עצמו (ואולי יותר מכך) ולטפס לכמעט שלושה מיליארד.
 
הרב יצחק יוסף על פסקת ההתגברות, קשת 12
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה