בחירות 2022

אריה דרעי בריאיון: ״לליברמן אסור להישאר, אין לו מחילה״

יו"ר מפלגת ש"ס בראיון מיוחד ל-ice רגע לפני הבחירות: "ממשלת לפיד-ליברמן ביטלה את כרטיסי המזון. הם מנותקים". על שר האוצר: "לליברמן אסור להישאר במערכת הפוליטית, אין לו סליחה ומחילה, הוביל את ישראל לכאוס ממניעים אישיים ונקמנות אישית בנתניהו, הסית בצורה מבחילה נגד הציבור החרדי"
דוד זולדן |  8
אריה דרעי (צילום הדס פרוש פלאש 90)
על דבר אחד קשה להתווכח, אחרי שהקים והפיל ממשלות, בא ויצא מלשכותיהם של ראשי מדינות, הפך אריה דרעי לחלק כמעט מובן מאליו מהקונצנזוס הישראלי. רוב החרדים רואים בו אחד משלהם, חלק מהפוליטיקאים החילונים רוחשים לו חיבה עזה ולא בכדי. לא רק הקסם האישי של דרעי, שקשה לעמוד בפניו, מקנה לו את מעמדו המיוחד, אלא גם ניסיונו העשיר, יכולתו להבחין בין עיקר לטפל, הבנתו שבסופו של דבר התוצאה לא תושג בקרבות רחוב אלא בדרך מכובדת והגיונית של משא ומתן. 
ערב הבחירות לכנסת ה-25 מציג יו"ר ש"ס קמפיין מרהיב, מהפכני וחודר שריון. 4 ימים לפני רגע ההכרעה מתמודד דרעי לראשונה עם זליגת קולות למפלגת הציונות הדתית ומנווט את ש"ס בעידן של רוחות חדשות בקרב צעירי המגזר החרדי. בריאיון עם ice הוא אומר בקול רם וברור את דעתו בסוגיות של דת ומדינה ומתפוצץ על בכירי הקואליציה. 
אתה מודאג מזליגת קולות לציונות הדתית?
"לאורך כל הדרך אני אומר לכולם שאני ממוקד להשיג 61 מנדטים ויותר לגוש הימין, עברנו שנה קשה מאוד של גזירות על עולם התורה, תקציבי התרבות והחינוך של המגזר החרדי נפגעו בצורה מגמתית ע״י הממשלה הנוכחית, הגזירות של ליברמן היו ממוקדות נגד החרדים, וש״ס עמדה כחומה בצורה לא להיכנע ולא להתפתות לפיתויים של השמאל. אני הקמתי את גוש הימין ואני גאה בזה ויחד הובלנו כל חברי הגוש הלאומי מלחמה עיקשת להפלת הממשלה, לולא ש״ס גוש הימין לא היה מחזיק מעמד. כעת אנחנו בבחירות, וכמו שאמרתי בתחילת דבריי אני וחבריי ממוקדים להביא 61 מנדטים ומעלה לגוש בימין ולהקים פה ממשלה טובה בראשות נתניהו לארבע שנים של יציבות. נשמור על הזהות היהודית של המדינה, נדאג לשכבות החלשות, ונשמור על ביטחון מדינת ישראל. אני מאחל הצלחה לכל גוש הימין אולם כמובן חשובה לי ההצלחה של תנועת ש״ס שאותה ייסד מרן הרב עובדיה יוסף זצוק״ל שבימים אלו עם ישראל מציין את יום פטירתו. מי שחשוב לו מדינה יהודית שתדאג לחלשים חייב לחזק אותנו". 

חוץ ממשרד הפנים, איזה עוד תיק חשוב בעיניך ואליו אתה שואף?
"אני לא מדבר כעת על חלוקת תיקים, כעת אנחנו צריכים להשיג רוב לגוש הימין, מבחינתי זה חוסר אחריות לדבר כעת על תיקים, דבר שגורם נזק ומכניס לבעיה את ראש הממשלה בעתיד בנימין נתניהו, חלוקת התיקים תבוצע לפי גודל של כל מפלגה בגוש הימין. ולכן רק בעת שנדון על הקמת הממשלה ש״ס תקבל את חלקה ביחס שיווני בהתאם לחלוקת התיקים של שאר המפלגות". 
האם לממשלת מעבר בתקופת בחירות יש תוקף מוסרי ומנדט לקבל החלטות בסדר גודל לאומי כמו הסכם הגז ומינוי הרמטכ"ל שחלקים בימין חושבים שלא חייבים לכבד אחרי הבחירות?
"הממשלה הנוכחית לאורך כל הדרך הוכיחה כי מה שמותר לה אסור לנו. תאר לעצמך שבמקום השם לפיד היה השם אריה דרעי, איזה מהומה הייתה קמה? כעת יש ממשלת מעבר ומיעוט שמעבירה הסכם קריטי וייתכן שגם הרסני מול לבנון, זאת בלי לגלות לנו את תוכנו וממשיכה לחלק כספים לכל דורש וזאת פחות משבוע לבחירות. פשוט צביעות בהתגלמותה".
לא רואים קמפיין אגרסיבי של ש"ס במגזר הערבי לעומת מערכות קודמות. מה השתנה הפעם? ומה אתה אומר לאזרחים הערבים שלפיד פנה אליהם השבוע? 
"בהיותי שר הפנים בתקופת הקשה של הקורונה שאזרחי ישראל התמודדו בקושי רב עם יוקר המחייה, חילקתי 750 מיליון שקל בכרטיסים נטענים ללמעלה מ-350 אלף משפחות בישראל. יהודים וערבים כאחד. הכרטיסים הללו נתנו להם סיוע אדיר להתמודדות עם יוקר המחייה. לצערי בתקופה של השנה האחרונה שיוקר המחייה עלה, ממשלת לפיד-ליברמן ביטלה את כרטיסי המזון, הם מנותקים. ולכן הבטחתי שכשנחזור לממשלה אני מתחייב להקצות מיליארד שקלים כל שנה בכרטיסי מזון נטענים לכל אותם משפחות שמתמודדות עם יוקר המחייה. אם באמריקה - הכלכלה האכזרית ביותר בעולם, הם מחלקים כרטיסי מזון מידי חודש ל-41 מיליון משפחות מועטי יכולת, אז למה לא בישראל? לכן אני אומר גם למגזר הערבי, מי שעזר לכם מבחינה חברתית זה תנועת ש״ס והממשלה שהיינו חלק ממנה". 
למי אתה מוכן לסלוח אם מחר יחזור בתשובה - אולי ליברמן שהיית החבר הכי טוב שלו? 
"לליברמן אסור להישאר במערכת הפוליטית, אין לו סליחה ומחילה על מה שהוא עשה בשנתיים האחרונות, הוא הוביל את מדינת ישראל לכאוס, והכל בגלל מניעים אישיים ונקמנות אישית בבנימין נתניהו, הוא מסית בצורה מבחילה נגד הציבור החרדי ורוצה לזרוק אותנו במריצה למזבלה. אין לאדם כזה מקום במערכת הפוליטית. בעזרת השם נקים ממשלת ימים על מלא בראשות נתניהו".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ליברמן "חצה את הקוים" מיריב פוליטי לאויב העם
    נכון 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לו מקום. הגוש הסולידי שמצביע לו , כנראה על רקע מוצא, כדאי שיתגבש סביב מנהיג אחר שגם עובד בשבילם ולא רק מפיץ שנאה. ומילה לאלה שסונטים בדרעי על הרשעתו : הוא היה מוכן לעשות הרבה בשביל בוחריו והרשעתו היתה על רקע זה (הוא לא לקח כלום לכיסו) - דמיינו את ליברמן מקריב משהו מעצמו בשביל הבוחרים ותבינו את ההבדל.
    סגור
  • 6.
    מי שמדבר (ל"ת)
    דוד 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    עברין מורשע פעמים,תעלם לנו מהעינים. (ל"ת)
    הטמבל 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    דרעי
    י.ר. 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפושע הסדרתי מדבר? שיקר לבית המשפט, חוק דרעי, שוב עשה עברות, נתן מענק לא חוקי לבני ברק בהיותו שר הנגב והגליל, הוא צריך להיות בכלא. אגב, היה צריך לחקור אותו איך סידר ג'וב ענק לבן שלו בסוכה"י
    סגור
  • 3.
    גמל עיוור מקרטע.... (ל"ת)
    איש 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    דרעי - אתה לא ראוי כאיש ציבור!
    רפי 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפוליטיקאי הכי נכלולי בהנהגה עבריין מורשע. אתה בושה לעם היהודי
    סגור
  • 1.
    תרשום את המילה שלי.ספק אם
    Mtlk 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרשום את המילה שלי.ואחרי הבחירות ותוצאות האמת לא הסקרים. אתה תגלה שספק עם ליברמן יעבור את אחוז החסימה.לפיד ישתה גם לו את המנדטים.
    סגור
  • התגובות "חכמות"
    אאאאאאא 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הם פשות מטומטמות מה זה משנה מה אתה חושב
    סגור