בחירות 2022

מחפשים את האוצר: מדוע עדיין רוצים את התיק הכי תובעני בממשלה?

עוד ועוד פוליטיקאים מתחייבים לפעול בנושא יוקר המחיה, ולוטשים עיניים לתפקיד שר האוצר. האם הם באמת רוצים את התיק?
איתן לויטס | 
בצלאל סמוטריץ', אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני, Magma Images)
נושא יוקר המחיה הוא ללא ספק אחד הנושאים החמים בבחירות הללו, אם לא החם ביותר. מדד המחירים לצרכן זינק, ובתוכו מחירי הדיור, המזון, החופשות, וכמעט כל מוצר צריכה שאפשר לחשוב עליו. הפוליטיקאים כבר מכינים את הקמפיינים בנושא, וחלקם כבר רצים איתם. אחד מהם הוא יו"ר שס אריה דרעי, שלא פוסל כהונה במשרד האוצר.
"אני חושב שבחינת הכישורים שלי אני יכול להיות. יש לי ניסיון אבל אני לא הולך להגיד מה אני הולך לדרוש." אמר דרעי ליהודה שלזינגר בישראל היום. יחד איתו, גם שרת התחבורה מרב מיכאלי סיפרה לשאול אמסטרדמסקי בכאן 11 שהיא שואפת לתפקיד החשוב. ובנוסף אליהם, גם יו"ר הציונות הדתית לוטש עיניים לתפקיד וכבר הציג משנה סדורה בריאיון עם אמסטרדמסקי.

משרד האוצר נמצא בפסגת העשייה הפוליטית בישראל, ותפקידו של שר האוצר משתווה במעמדו רק לשר הביטחון ושר החוץ. אך מה שמייחד אותו משניהם, הוא התובעניות שבו. בעוד בשני המשרדים האחרים יותר קל להסכים עם המערכות השולטות, באוצר תפיסת העולם של השר יכולה להיות הפוכה ב-180 מעלות מתפיסתם של בכירי המערכת. 
השר הנוכחי אביגדור ליברמן בחר בגישת הכניעה לדעת המערכת, אך למרבה צערו הוא גילה שאין חדש תחת השמש - אתה נכנס למשרד האוצר עם פופולריות מסוימת, ויוצא ממנו חבוט מבחינת דעת הקהל.
 
למי שהספיק לשכוח, נתניהו זכה ל-12 מנדטים בלבד בראשות הליכוד בבחירות 2006, לאחר כהונתו כשר אוצר. בשנת 2013 יובל שטייניץ הדרדר מהמקום ה-9 בליכוד למקום ה-24 לאחר ארבע שנים כשר אוצר, יאיר לפיד שנכנס בסערה לפוליטיקה וקיבל את האוצר, הדרדר בבחירות שלאחר מכן ובילה ארבע שנים משמימות באופוזיציה. אחריו, השר הפופולרי כחלון הגיע למשרד, בכהונה שבסופה מחק את מפלגתו ואת הקריירה הפוליטית שלו. 
האם הכמיהה המחודשת לאוצר והבעת הרצון של הפוליטיקאים לפתור את יוקר המחיה, היא רק לצורך קמפיין הבחריות? זה לא יהיה מפתיע לאור ההייפ סביב יוקר המחיה ועלייתה של הדר מוכתר. למען האמת, יהיה יותר מפתיע אם הנכנסים לקואליציה שוב יסתכנו בלקיחת התיק הכי תובעני שיש בממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה