דיגיטל וטק

הבינה המלאכותית משאירה את כולם מאחור, התעשייה חייבת להתעורר

השנה הקרובה צפויה להיות רבה סיכונים והזדמנויות לעסקים רבים. אופציית המיזוגים צפויה להיות אטרקטיבית מתמיד. בעקבות הימשכות המלחמה, שסיומה לא נראה באופק, צפויה פגיעה משמעותית בכל ענפי המשק, מה שיחייב חיבורים בין עסקים שירצו לשרוד. השנה הקרובה תהיה שנת מבחן לפירמות עסקיות רבות
אופיר אנג'ל | 
אופיר אנגל AUREN ישראל (צילום אלון סיגוי, shutterstock)
השינויים והתמורות בעולם העסקים מביאים איתם לצד סיכויים ופוטנציאל גם סיכונים רבים. השפעות המלחמה, אי ודאות פוליטית, שוק גלובאלי רותח, אינפלציה, סביבת ריבית גבוהה, השינויים בטעמי הצרכן ובתרבות הצריכה בכלל, משבר האקלים, איומים טכנולוגיים והחשש מהשפעת הבינה המלאכותית- כל אלה מחייבים את כולנו להיערך בצורה הנכונה כדי לשרוד את התהפוכות והשינויים. 
את המושג "הישרדות הכשירים ביותר" טבע הרברט ספנסר לפני 160 שנה, לאחר שקרא את "מוצא המינים" של צארלס דארווין. הרעיון מתאים היטב לסביבה הכלכלית והעסקית של ימינו אנו, כאשר ארגונים שלא ידעו לשתף פעולה ולגדול, תוך הבלטת יתרונותיהם וחיבור לגופים שנותנים מענה לחסרונות או חוסרים, מסתכנים בקריסה.
בעקבות מתקפת חמאס והימשכות מלחמת חרבות ברזל, שסיומה לא נראה באופק, צפויה פגיעה משמעותית בכל ענפי המשק, שיגרמו לקריסת עסקים רבים ויחייבו חיבורים בין עסקים שירצו לשרוד, חשיבה מחוץ לקופסה ויכולת לספק שירותים שונים ומשלימים. אחרי שנה שעמדה בסימן קידום חקיקה להחלשת המערכת המשפטית והדמוקרטיה הישראלית וגרמה לפגיעה קשה בהייטק ובאמון העולם במשק הישראל ובהשקעות בישראל, הביאה המלחמה מהלומה נוספת, ממנה עסקים רבים יתקשו להתאושש.
בנוסף לכך, השינויים הטכנולוגיים, בדגש על כניסת הבינה המלאכותית, מאיימים להשאיר חברות רבות מאחור ויש צורך בשילוב כוחות- לרבות ברמת החשיבה הארגונית, ההיערכות ובחינת הסיכונים והסיכויים מול האיומים וההזדמנויות- כדי לשרוד בעולם המשתנה. וכאן אנחנו מגיעים לרעיון המיזוגים, שמהותו הקנייה לארגונים ולגופים המתמזגים, חיבור שסך חלקיו עולה על החלקים המרכיבים אותו, אחת ועוד אחת שווה שלוש. 
 
החיבור מאפשר להם אופציה לגדילה משמעותית באופן שישאיר בעסק מספיק שומן ומרחק ביטחון מסכנות של שוקי תזרימי וחדלות פירעון. כמו כן, אותם חיבורים מאפשרים הגדלת היצע השירותים והמוצרים, באופן שיכול ליצור שירותים משלימים, או חבילת הצעות ללקוחות שתהפוך את החברה הממוזגת לאטרקטיבית במיוחד. 
יתרון נוסף שמקנה מהלך של מיזוג הוא בהיותו מתקיים ללא השקעה כספית אלא באמצעות העברת מניות בין החברות, מהלך שמתאים לתקופה בה מחד גיסא הכסף יקר מתמיד ויש אתגר רציני לגייס משקיעים ומאידך גיסא להיות אטרקטיביים ל"אקזיט". יש להדגיש כי השותפות למיזוג/ החברות הממוזגות לא מוותרות על המותג. לכל השותפים יש חלק בבעלות על המותג ובזכות השימוש בו. השנה הקרובה תהיה שנת מבחן לפירמות עסקיות רבות. הצפי הוא שהאופציה של מיזוג תהיה השנה אופציה קורצת במיוחד ואטרקטיבית במיוחד, כאשר עבור עסקים רבים מדובר בחבל הצלה לכל דבר.
הכותב הוא יו"ר פירמת הייעוץ AUREN ישראל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה