דיגיטל וטק

OpenAI בצעד מדאיג: מאשרת שימוש ב-ChatGPT למטרות צבאיות

עד כה חברת OpenAI, אסרה באופן מוחלט לעשות שימוש ב-ChatGPT למטרות צבאיות, בשל הסיכון הרב שטמון בכך, אך נראה שהתעניינות הגוברת בקרב גופי הביטחון בעולם בטכנולוגיה הובילה את החברה לשנות את עמדתה בנושא
עידו מור |  1
OpenAI מאשרת שימוש ב-ChatGPT למטרות צבאיות (צילום shutterstock)
חברת OpenAI, אשר נמנית מבין אחת מהמובילות של מהפכת הבינה המלאכותית, אסרה עד כה במדיניות השימוש שלה את השימוש בצ'אט בוט שלה ChatGPT למטרות צבאיות, אך נראה כי החברה שינתה כיוון ועדכנה את מדיניותה.
החברה עשתה שינוי במדיניות השימוש שלה וביום רביעי האחרון, נכנס השינוי אשר מחק את האיסור הגורף לשימוש ב-ChatGPT, למטרות צבאיות ובמלחמה ובמקום נרשם כי: "אין להשתמש בשירות שלנו כדי לפגוע בעצמך או באחרים, לפתח או להשתמש בנשק".
לפי הודעה של דובר החברה, העריכה הזו נועדה להפוך את המסמך ל"ברור" ו"קריא יותר", והוא כולל שינויים רבים אחרים בשפה ובפורמט. דובר החברה ניקו פליקס, התייחס לפרסומים ומסר: "כל שימוש בטכנולוגיה שלנו, על ידי הצבא, כדי לפתח או להשתמש בנשק, לפצוע אחרים או להרוס רכוש, או לעסוק בפעילויות לא מורשות המפרות את האבטחה של כל שירות או מערכת, אסור".
נראה כי החברה מודעת לסיכון הרב שיש בשילוב טכנולוגיית הבינה המלאכותית בקרב גופים צבאיים ונראה כי השינוי החדש במדיניות שם דגש על שימוש בטכנולוגיה במסגרת החוק.
ההשלכות הפוטנציאליות של שימוש בטכנולוגית בינה מלאכותית על בטיחות משמעותיות למדעי בהתחשב בחוסר הדיוק של הטכנולוגיה מפגינה לעיתים קרובות. כיוצא כך, השימוש בהם בלוחמה צבאית עלולה רק להביא ליותר נזק מתועלת.
ההשלכות האמיתיות של המדיניות החדשה של החברה טרם התגלתה, אך רק בשנה שעברה, דווח ש-OpenAI, לא הייתה מוכנה לומר אם היא תאכוף את האיסור על שימוש בטכנולוגיה לצורך צבאי וללחימה לנוכח ההתעניינות הגוברת מצד הפנטגון וקהילת המודיעין האמריקאית.
למרות ששום דבר ממה שמוצרי OpenAI, מציעים כיום לא יכול לשמש באופן סביר כדי להרוג מישהו ישירות, צבאית או אחרת. ישנן מספר רב של משימות כמו כתיבת קוד או עיבוד נתונים שבהן ארגונים צבאיים יכולים להיעזר בו, לכן השינוי הנוכחי עלול להביא לכך שארגונים טרור יעשו בו שימוש לרעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה קשקוש... (ל"ת)
    מומו 01/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור