דיגיטל וטק

אילון מאסק מסתבך: זו החלטת הממשל האמריקאי על ספייס X

הממשל האמריקאי, פסק כי חברת החברת החלל של אילון מאסק ספייס X, פעלה בניגוד לחוק לאחר שפיטרה עובדים שביקרו את התנהלותו של מאסק, ברשתות החברתיות בפרט ולהאשמות בהטרדה מינית נגדו
מערכת ice |  1
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
הממשל בארצות הברית קבע אתמול (רביעי), כי חברת החלל של איש העסקים אילון מאסק, ספייס X, פעלה בניגוד לחוק כשהיא פיטרה שמונה עובדים שיצאו נגד מאסק וביקרו את התנהלותו.
עובדי החברה פוטרו בשנת 2022, אחרי שבאמצע חודש יוני הפיצו מכתב פנימי בקרב עובדי החברה שבו קראו לספייס X, להרחיק את עצמה מתגובות שונות שפרסם מאסק במדיה חברתית, בהן כאלו שלעגו להאשמות בהטרדה מינית שהועלו נגדו.
במכתב צוין בין היתר כי: "מדובר במקור קבוע להסחות דעת ולמבוכה בעבורנו". כמו כן, המכתב גם קרא להנהלת החברה לבאר את מדיניות מניעת ההטרדה המינית שלה, ולאכוף אותה בעקביות.
ספייס X היא לא החברה היחידה בבעלות מאסק שלאחר הרכישה בוצע בה שינויים. מיד לאחר רכישת X (טוויטר לשעבר), מאסק פיטר יותר מחצי מעובדי החברה. בנוסף, הרשויות בארה"ב יצאו נגד טסלה, לאחר שנמצא כי היא פיטרה שלא כחוק עובד שקידם מהלכי התאגדות בחברה.
לטענת המועצה, כמה שעות לאחר מכן הנשיאה וסמנכ"לית התפעול של ספייס X, גווין שוטוול, נזפה בשניים מהעובדים שמאחורי המכתב. כשכתבה במייל: "בבקשה תפסיקו להציף את ערוצי התקשורת של העובדים. אני אראה בהתעלמות שלכם מהאימייל שלי כהתמרדות".
המועצה מצאה שמדובר בפיטורי נקמה וששוטוול ובכירים אחרים פגעו בזכותם של העובדים לעסוק בפעילויות מתואמות שמוגנות בחוק. היא גם מצאה שסגן נשיא בחברה עבר על החוק כשביקר את המכתב בפגישה עם עובדים ואף הציע להם: "להתפטר אם הם לא מסכימים עם ההתנהגות של מאסק". התיק צפוי עתה לעבור להכרעה בבית משפט מנהלי, אלא אם ספייס X תסכים להסדר כלשהו קודם לכן. ממשל האמריקאי דורש להחזיר את העובדים למשרתם המקורית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סליחה מה זה השטות הזאת , הם לא יכולים להכריח
    אמיר 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה לא צודק שיתנו פיצויים אבל להכריח אך החברה להעסיק עובד שיכול להזיק לה? מה זה השטויות האלו
    סגור