בעולם

אילון מאסק מתחרט? פיטר עובדים וספג נקמה קשה

כשהמיליארד החליט לרכוש את הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר), הוא פיטר כ-80% מהעובדים במטרה להראות שהפלטפורמה יכולה להסתדר בלעדיהם. בתגובה לכך, ראש עיריית סן פרנסיסקו הציעה כ-4,800 משרות בעירייה המיועדות רק לעובדים שפוטרו
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
אחד האירועים המשמעותיים בתולדות התקשורת העולמית קרתה באפריל 2022, כאשר המיליארד אילון מאסק החליט לרכוש את הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר). לאחר הרכישה, המנכ"ל החדש פיטר כ-80% מהעובדים בשביל להראות שהוא מסוגל להסתדר בלעדיהם -  ויש הטוענים כי הפיטורים נבעו מסיבות פוליטיות. ראש עיריית סן פרנסיסקו החליטה לשלוח אליו מסר חד וחלק ופעלה בצורה נועזת.
חשוב לציין כי בתחילת אותה השנה, היה בעייתי לכתוב ברשתות החברתיות בכל מה שנוגע לפרשות שנויה במחלוקת בנוגע לנושאים כמו המלחמה עם אוקראינה או קונספירציות בנושא חיסוני הקורונה, ואלו צנזרו על ידי סוכנויות ממשלתיות רבות. מאסק החזיר את כלל החשבונות אשר צונזרו, ושינה את האידיאולוגיה של רשת X, אשר "הונהגה" בעיקרה על ידי אנשי שמאל. בנוסף לכך, הוא פיטר את מרבית עובדי החברה.
פעולת הפיטורין הנרחבת עוררה גורמים רבים שאיימו בחקירה פיננסית על "השתלטותו" של מאסק, אך לבסוף הם לא הצליחו לעשות זאת. למרות זאת, ראש עיירית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, הציעה כ-4,800 משרות פנויות לעובדי החברה אשר פוטרו, ומטרתה הייתה בעיקר העברת המסר כי אנשי השמאל מוגנים מפני החלטותיהם ומעשיהם. לאחרונה היא אף תקפה את מאסק בריאיון לבלומברג ותיארה אותו כ"אדם שקיבל המון הקלות מס בקליפורניה והחליט לקחת את הכסף הזה ולברוח", לאחר שהעביר את טסלה מקליפורניה לטקסס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה