דיגיטל וטק

11 מיליארד דולר: כך הרשתות החברתיות עושות כסף על הגב של קטינים

חברות המדיה החברתית הרוויחו 11 מיליארד דולר מהכנסות מפרסומות בארה"ב לקטינים הפעילים באפליקציה. מחקר מאוניברסיטת הרווארד אומר שחברות מדיה חברתית הרוויחו ביחד למעלה מ-11 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום בארה"ב מקטינים בשנה שעברה
מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום freepik)
חברות המדיה החברתית, הרוויחו ביחד למעלה מ-11 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום בארה"ב מקטינים בשנה שעברה, על פי מחקר מאוניברסיטת הרווארד T.H. בית ספר צ'אן לבריאות הציבור פורסם ביום רביעי.
החוקרים טוענים כי הממצאים מראים כי ישנו צורך ברגולציה ממשלתית על המדיה החברתית, מאחר שהחברות שעומדות להרוויח כסף מילדים שמשתמשים בפלטפורמות שלהן לא הצליחו להסדיר את עצמם בצורה משמעותית.
עוד נכתב כי מציינים שתקנות כאלה, כמו גם שקיפות רבה יותר מצד חברות טכנולוגיה, עשויות לסייע בהקלת הנזקים לבריאות הנפש של בני נוער ולצמצם שיטות פרסום שעלולות להזיק המכוונות לילדים ולמתבגרים.
כדי להגיע לנתון ההכנסות, החוקרים העריכו את מספר המשתמשים מתחת לגיל 18 בפייסבוק, אינסטגרם, X (לשעבר טוויטר), טיקטוק, סנאפצ'אט ויוטיוב בשנת 2022 בהתבסס על נתוני אוכלוסיה ממפקד האוכלוסין האמריקאי ונתוני סקרים מ-Common Sense Media ו-Pew Research.
לאחר מכן, הם השתמשו בנתונים של חברת המחקר eMarketer, הנקראת כיום Insider Intelligence, ו-Qustodio, אפליקציית בקרת הורים, כדי להעריך את הכנסות הפרסומות של כל פלטפורמה בארה"ב בשנת 2022 ואת הזמן שהילדים בילו ביום בכל פלטפורמה. לאחר מכן, החוקרים אמרו שהם בנו מודל סימולציה באמצעות הנתונים כדי להעריך כמה הכנסות מפרסומות הרוויחו הפלטפורמות מקטינים בארה"ב.
חוקרים ומחוקקים התמקדו זה מכבר בהשפעות השליליות הנובעות מפלטפורמות מדיה חברתית, שאלגוריתמים המותאמים אישית שלהן יכולים להניע ילדים לשימוש מופרז. השנה, מחוקקים במדינות כמו ניו יורק ויוטה הציגו או העבירו חקיקה שתבלום את השימוש במדיה חברתית בקרב ילדים, תוך התייחסות לפגיעה בבריאות הנפש של נוער ודאגות אחרות. תאגיד מטא, אשר מחזיק באינסטגרם ופייסבוק, נתבעת גם היא על ידי עשרות מדינות בגין תרומה לכאורה למשבר בריאות הנפש.
"למרות שפלטפורמות המדיה החברתית עשויות לטעון שהן יכולות לווסת את שיטות העבודה שלהן כדי להפחית את הנזקים לצעירים, הן עדיין לא עשו זאת, והמחקר שלנו מצביע על כך שיש להן תמריצים כספיים עצומים להמשיך ולעכב נקיטת צעדים משמעותיים כדי להגן על ילדים, " אמר ברין אוסטין, פרופסור במחלקה למדעי החברה וההתנהגות בהרווארד ומחבר בכיר על המחקר.
הפלטפורמות עצמן לא מפרסמות כמה כסף הן מרוויחות מקטינים
פלטפורמות המדיה החברתית אינן הראשונות לפרסם לילדים, והורים ומומחים הביעו זה מכבר חששות לגבי שיווק לילדים באינטרנט, בטלוויזיה ואפילו בבתי ספר. אבל מודעות מקוונות יכולות להיות ערמומיות במיוחד מכיוון שהן יכולות להיות ממוקדות לילדים ומכיוון שהגבול בין מודעות לתוכן שילדים מחפשים הוא לעתים קרובות מטושטש.
במסמכים אודות המדיניות שפורסמו בשנת 2020, האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים אמרה שילדים "פגיעים באופן ייחודי להשפעות השכנוע של פרסום בגלל מיומנויות חשיבה ביקורתיות לא בשלות ועיכוב דחפים".
"ילדים ובני נוער בגיל בית ספר עשויים להיות מסוגלים לזהות פרסום, אך לעתים קרובות אינם מסוגלים לעמוד בפניו כאשר הם מוטמעים ברשתות חברתיות מהימנות, מעודדים על ידי משפיענים מפורסמים, או מועברים לצד תוכן מותאם אישית", ציין העיתון.
ככל שהחששות לגבי מדיה חברתית ובריאות הנפש של ילדים גוברות, ועדת הסחר הפדרלית הציעה מוקדם יותר החודש שינויים מפליגים בחוק בן עשרות שנים המסדיר כיצד חברות מקוונות יכולות לעקוב ולפרסם לילדים. השינויים המוצעים כוללים כיבוי מודעות ממוקדות לילדים מתחת לגיל 13 כברירת מחדל והגבלת התראות דחיפה.
לפי המחקר של הרווארד, יוטיוב, השיגה את ההכנסות הגדולות ביותר מפרסומות ממשתמשים בני 12 ומטה (959.1 מיליון דולר), ואחריה אינסטגרם (801.1 מיליון דולר) ופייסבוק (137.2 מיליון דולר). אינסטגרם, בינתיים, השיגה את ההכנסות הגדולות ביותר מפרסומות ממשתמשים בגילאי 13-17 (4 מיליארד דולר), ואחריה טיקטוק (2 מיליארד דולר) ויוטיוב (1.2 מיליארד דולר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה