דיגיטל וטק

בעקבות נזקי המלחמה: המערכת שתעזור בזיהוי גופות הנעדרים נחשפת

בעקבות הצורך בזיהוי נעדרים וגופות פיתחו 15 מתכנתים מחברת הסייבר פאלו אלטו בראשות ראובן זולוטרבסקי, בתמיכה של החברה מערכת האמונה על זיהוי נעדרים שנמצאת כיום בשימוש של מז"פ המשטרה
טל גורן |  4
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)

עקב המצב הביטחוני והצורך בזיהוי נעדרים וגופות, פיתחו 15 מתכנתים בחברת הסייבר פאלו אלטו ועם תמיכה של החברה מערכת לזיהוי נעדרים בעזרתה זוהו כבר עשרות גופות. המערכת הייתה בעבר בשימוש הרבנות הצבאית וכיום יחידת המז"פ של המשטרה משתמשת בה. מדובר בממשק אינטרנטי פשוט שמותאם לשימוש בנייד, ללא התקנת אפליקציה ונעשה באמצעות הזנת מאפיינים פיזיים על האדם אותו רוצים לזהות: מגדר, צבע שיער, צבע עיניים, קעקועים ועוד. ניתן בנוסך לזהות גם רק לפי חלק מהפרמטרים. את הדאטה הראשוני יצר יובל קשטכר מפרוייקט Swords of Steel

המערכת מסננת את מאגר הנעדרים לפי המאפיינים שהוזנו, לכדי עשרות או בודדים של התאמות. ניתן לגלול ברשימת ההתאמות כאשר כל התאמה מכילה תמונה ופרטים משמעותיים לזיהוי. כאשר חושדים בהתאמה שהיא האדם שמולנו, מקישים על ההתאמה וייחשף פרופיל ההתאמה המכיל תמונות ופרטי זיהוי נוספים כדי לוודא שזו אכן ההתאמה, בנוסף ייחשפו פרטי הקשר למשפחת ההתאמה כך שניתן יהיה ליצור איתם קשר באופן מיידי.
בהתאם לבקשת המשטרה והרבנות הצבאית, כדי להתמודד עם הגופות הקשות ביותר לזיהוי, פיתחו המתכנתים מערכת המשך המאפשרת לאסוף גם נתוני זיהוי חזקים כמו פציעות, שברים וצילומי שיניים העוזרים לזהות גם את הגופות הקשות ביותר לזיהוי.



 

המערכת פותחה על ידי ראובן זולוטרבסקי בהשתתפות מתכנתים נוספים: עדן אביטל, מור קדוש, בר גניש, מילקנה סטטב, רותם בר, מאי שביט, גל קורן, אביב גואטה, מוריה ארמה, טוהר זנד , אריאל קרושין.. פיתוח המערכת זכתה לשיתוף פעולה והתלהבות רבה גם מצידו של הבעלים ניר צוק.

מוריה ארמה האחראית על האיפיון ע״פ בקשות הגופים הפועלים בשטח, מסרה על פיתוחה: "למערכת יש שני ממשקים: ממשק ראשון לאנשי הזיהוי בשטח- בעיקר רבנות צבאית ואנשי זק״א ומז״פ.
הם עובדים עם המערכת מספר ימים וזיהו עשרות גופות ונעדרים בעזרתה. כל גופה שהם לא מזהים ישר, המערכת מצמצמת את מאגר הנעדרים לנעדר אחד או עד כמה בודדים והם מקבלים רשימה עם טלפונים ופרטים על המשפחות וכך מזהים אותם במהרה וסוגרים מעגל.



ממשק שני: למשפחות עצמן - יש עוד לא מעט נעדרים וגופות שלא ניתן לזהות עקב מה שעברו.. אנחנו צריכים עוד פרטים מהמשפחות ופתחנו מערכת שהם יוכלו להעלות תצלומי שיניים, צלקות מניתוחים ודברים מזהים יותר ספציפיים (ניתוחים וצלקות למשל בשביל גופות שנשרפו כליל ובלי המידע הזה אין דרך לזהותן).
אז בעצם אנחנו פועלים בשני המישורים וכרגע צריכים להגיע למשפחות שכבר עייפות מלהעלות עוד ועוד פרטים למלא מערכות שונות.
לכן ריכזנו את כל המאגרים לתוך המערכת שלנו בתקווה שזו הפעם האחרונה שיבקשו מהם פרטים".

לכניסה להרשמה למאגר: www.findme-service.org
אם אין לכם גישה למערכת- תוכלו למסור את פרטיכם במייל ויצרו איתכם קשר עוד היום support@findme-service.org

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם היתה לכם מערכת טובה מלכתחילה לא הייתם צריכים מערכת ל
    רוני 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיהוי גופות
    סגור
  • 2.
    נו בחיאת
    אפי 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אקסל יכול היה לעשות את זה באותה המידה
    סגור
  • לא הוא לא! אקסל זה טבלאות!
    אלמוני 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המקסימום שאקבל יכול היה לעשות זה לקבץ את כל הנעדרים ולחשב כמה מהם נשארו נעדרים בארץ וכמה מהם נחטפו לעזה!
    סגור
  • 1.
    צוות של אלופים
    אברהם 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כל הכבוד על היוזמה והביצוע המעולה
    סגור