דיגיטל וטק
זאפ תתגבר על הירידה בדומיננטיות? זו ההחלטה שקיבלה
עוד ב-
בימים הקרובים יושק אייפון 15 באופן רשמי בישראל. בדרך כלל זה היה הרגע בו ציבור הלקוחות בישראל היה נכנס לאתר השוואות המחירים של זאפ כדי לבדוק היכן ניתן לקנות את המכשיר במחיר הנמוך ביותר. אולם רוב הספקים הגדולים עזבו את אתר השוואות המחירים, בו נשארו רק חנויות קטנות יותר. אולם זה לא רק בתחום הסלולר. ההערכה שהאתר נחלשת נובעת מכך שהיא כבר לא מופיעה בראש רשימת החיפוש של גוגל, כשרושמים השוואת מחירים.
אתרי הסחר שמופיעים בזאפ משלמים עבור שירותיו של האתר. בניגוד לגוגל בזאפ גובים תשלום מכל מי שנמצא ברשימה של האתר. דבר זה גרם לכך שרוב החברות הגדולות שעבדו עם זאפ בעבר נטשו אותה בעוד אחרות כלל לא היו צריכות את השימוש בה. בנוסף לכך הירידה בפופולריות של זאפ נובעת בין היתר מעלייה בשירות דומה של גוגל שלמעשה החליפה את זאפ כאתר הסחר של ישראל.
החיסרון המרכזי בכלי של גוגל בהשוואה לזאפ בכך שאין באמת אתר המאגד את מחירי המוצרים ומוודא שהם אמינים. הנתונים מראים על ירידה של 2 מיליון כניסות לזאפ בחמש השנים האחרונות ונראה כי גולשים רבים מעדיפים לחפש את המוצרים אותם רוצים לרכוש ישירות באתרי הסחר המקוונים.
מזאפ נמסר בתגובה לדה מרקר כי "האתר מקפיד להיות שקוף ולהציג חוות דעת כהוויתן. אנו מבקשים הגינות מהעסקים באתר ומצליחים לייצר את המחירים הטובים והתחרותיים בשוק בכלל קטגוריות הצריכה בישראל. לשם כך, אנו דורשים מעשרות אלפי העסקים המפרסמים באתר שקיפות, הגינות — והקפדה על מחיר אחיד למוצרים שאותם הם מציעים בזאפ ובחנויותיהם. "בתחילת מאי הושק מוקדם מהמתוכנן ובהשקה רכה המרקטפלייס בזאפ — זירת מסחר אלקטרונית המכילה בשורה משמעותית לצרכנים הישראלים בתקופה של יוקר מחיה מאמיר. המרקטפלייס מאפשר השוואת מחירים אובייקטיבית של יותר מ–1.5 מיליון מוצרים — ורכישה ישירה, קלה וידידותית של יותר מ–30 אלף מוצרים באלפי עסקים, והכל בסל קניות אחד".
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.המרקאפלייס גוזר קופון גבוה מאודמנשה 11/2023/27הגב לתגובה זו0 0יש מקרים הם גובים 20% בקטגוריות מסויימות. אין פה מלחמה ביוקר המחייה, יש כאן ניסיון השרדות.סגור