רכב

התחבורה הציבורית בישראל בדרך לשינוי קיצוני: "מהפכה של ממש"

אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בת"א, עושה האקתון ייחודי המתמקד באתגרי אבטחת סייבר במערכות תחבורה חכמות, בהן אתגרי אבטחת סייבר במגוון מערכות תחבורה, החל מרכבים אוטונומיים ועד מערכות ניהול תנועה עירוניות ותחבורה ציבורית
מערכת ice |  2
תחבורה ציבורית (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, חיים גולדברג, עומר פיכמן)
אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בת"א, אוספת את טובי המוחות להאקתון ייחודי המתמקד באתגרי אבטחת סייבר במערכות תחבורה חכמות. ההאקתון, שיתקיים בשיתוף מערך הסייבר הלאומי, משרד התחבורה ומרכז הסייבר הלאומי לתחבורה חכמה, יאפשר לסטודנטים ובוגרי תארים מתקדמים, להתמודד עם אתגרים משמעותיים בתחום התחבורה החכמה.
לאורך 24 שעות, יתמודדו המשתתפים עם סוגיות מפתח בתחום אבטחת מערכות תחבורה מתקדמות, ויעבדו בקבוצות על פיתוח פתרונות חדשניים לאתגרי אבטחת סייבר במגוון מערכות תחבורה, החל מרכבים אוטונומיים ועד מערכות ניהול תנועה עירוניות ותחבורה ציבורית. הצוותים יזכו להנחיה צמודה ממנטורים מובילים מהתעשייה, מומחי סייבר ואנשי אקדמיה.
משתתפים ייהנו מהזדמנות יוצאת דופן להתנסות באופן מעשי בפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, תוך יצירת קשרים מקצועיים עם גורמים מובילים בתעשייה. בסיום ההאקתון יוצגו הפתרונות בפני ועדת שיפוט מקצועית, והפרויקטים המצטיינים יזכו בפרסים יוקרתיים.
ההאקתון יתקיים בקמפוס אפקה בתל אביב בתאריכים 12-13 בדצמבר, והוא פתוח לסטודנטים לתואר ראשון ושני ולבוגרי המכללה בתחומי הנדסת תוכנה ומדעי המחשב. למשתתפים תינתן הכנה מקדימה בפגישה מקוונת שתיערך ב-4 בדצמבר, ותכלול סקירה מקיפה של אתגרי הסייבר בתחום התחבורה החכמה.
פרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה: "אנו עדים למהפכה של ממש בעולם התחבורה, כאשר המעבר למערכות חכמות מציב אתגרי אבטחה מורכבים. הבנת העולם הטכנולוגי החדש, ופיתוח הכישורים המתאימים עבורו לאורך הלימודים האקדמיים, מעניקים לסטודנטים שלנו הזדמנות ייחודית להוביל את העתיד הטכנולוגי של מדינת ישראל, ולהפוך את מערכות האבטחה לבטוחות יותר עבור כולנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טעות
    ביבי 11/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרקבת הקללה היא בכייה לדורות במקום להקים מטרו אנשי חלם בממשלות העדיפו רקבת קללה מחורבנת
    סגור
  • 1.
    מה בדיוק המהפיכה? קידום אג'נדה של אפקה?
    אישימוטו 11/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינתיים הכל דיבורים. באפקה יכולים לקדם פיתוחי תוכנה אבל לא יכולים לשנות את המהות של תחב"צ, איך וע"י מי היא משופעלת. כלום לא יעזר אם מערכת החשמל באוטובוס משובשת (תעברו בכמה אוטובוסים של מטרופלין ותראו), אם הנהגים לא מפעילים אותה וכל מה שחלקם רוצים הוא לא לעשות נסיעה ורק לקבל משכורת. רמת שרות ירודה לא תיפתר ע"י טכנולוגיה. זלזול בנוסעים לא יפתר ע"י טכנולוגיה. בריונות בכביש של נהגי אוטובוסים לא תיפתר ע"י טכנולוגיה. שנמשיך ?
    סגור