דיגיטל וטק

מודעת הדרושים חושפת: מיקרוסופט תשתמש באנרגיה גרעינית?

ענקית הטכנולוגיה פרסמה משרה בה היא מסגירה שהיא שוקלת להפעיל כורים גרעיניים, על מנת להתמודד עם דרישות האנרגיה הגבוהות שמביאה איתה הבינה המלאכותית
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
מיקרוסופט בוחנת תוכניות לשימוש באנרגיה גרעינית על מנת להפעיל את מרכזי השרתים של הבינה המלאכותית שלה, בהנחה שהיא תתמודד עם כמות אנרגיה עצומה הדרושה להפעלת מודלים כמו ChatGPT.
במודעה שפורסמה ברחבי ארה"ב, החברה הודיעה שהיא מחפשת "מנהל תוכנית ראשי לטכנולוגיה גרעינית" כדי להעריך כיצד ניתן להשתמש באנרגיה גרעינית כדי להפעיל את מרכזי הנתונים העצומים.
בתחילה דווח על ידי CNBC כי ענקית הטכנולוגיה תתמקד בשימוש במיקרו-כורים וכורים מודולריים קטנים, שהם הרבה יותר זולים לבנייה ולהפעלה מכורים גרעיניים גדולים יותר, כדי "להפעיל את מרכזי הנתונים שעליהם נשמר הענן של מיקרוסופט וה-AI".
מודלים של בינה מלאכותית דורשים כאמור כמות עצומה של כוח מחשוב כדי לעבוד, כאשר ניתוח מגלה ש-ChatGPT עשוי לעלות עד 700,000 דולר ליום פעילות בשל עלויות השרת העצומות שלו. מודעת הדרושים מצביעה על כך שמיקרוסופט רואה באנרגיה גרעינית את הדרך לענות על הדרישה הזו.

לפי הדיווחים, ענקית הטכנולוגיה חתמה על עסקה של 10 מיליארד דולר עם OpenAI, יצרנית ChatGPT, שבמסגרתה מיקרוסופט סיפקה לסטארט-אפ הבינה המלאכותית את שירותי הענן המאפשרים לדגמי הסטארט-אפים לפעול.
מיקרוסופט גם שילבה את הטכנולוגיה של OpenAI בתוך מנוע החיפוש שלה, Bing, והשיקה מוקדם יותר השנה מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית.
בינתיים, הדאגה בעולם הולכת וגוברת מההשפעה הסביבתית שעלול להביא איתו השימוש האדיר באנרגיה של בינה מלאכותית. ניתוח אקדמי העריך שאימון GPT-3 הפיק יותר מ-550 טונות של פחמן דו חמצני והצריך 3.5 מיליון ליטר מים.
מיקרוסופט התחייבה לאחרונה להאיץ את המאמצים להניע מרכזי נתונים באנרגיה מתחדשת ולהפחית פליטות, ומתכננת להפוך את העסק שלה ל"אפס בזבוז עד 2030".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה