דיגיטל וטק

העונש של אינטל: מדוע קיבלה קנס של 400 מיליון דולר?

אינטל ספגה מכה וקיבלה קנס מהרגולטורים להגבלים עסקיים באיחוד האירופי בסך 400 מיליון דולר. הקנס ניתן לאחר הבית המשפט של האיחוד מחק קנס שיא חד פעמי של 1.06 מיליארד אירו נגד יצרנית השבבים
מערכת ice |  2
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
תאגיד אינטל ספגה קנס חדש של 376.36 מיליון אירו (400 מיליון דולר) על ידי הרגולטורים להגבלים עסקיים באיחוד האירופי לאחר שבית משפט של האיחוד האירופי מחק קנס שיא חד פעמי של 1.06 מיליארד אירו נגד יצרנית השבבים.
 
הנציבות האירופית הודיעה ביום שישי שהיא הטילה מחדש את הקנס הקטן יותר בגין "ניצול לרעה של עמדה דומיננטית שנקבעה בעבר בשוק של שבבי מחשב הנקראים יחידות עיבוד מרכזיות x86", לאחר שמצאה כי אינטל "עסקה בשורה של שיטות אנטי-תחרותיות שמטרתן להוציא מתחרים. מהשוק הרלוונטי תוך הפרה של כללי ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי".
 
<
אינטל דיווחה מוקדם יותר השנה כי הוועדה פתחה מחדש את ההליך המנהלי נגדה לקביעת קנס על סמך התנהגות פוגענית לכאורה שנקבעה בעבר. החברה נראתה כאילו זכתה בניצחון היסטורי בפסק דין ב-2022 שהפך את אחד מתיקי ההגבלים העסקיים החשובים ביותר בתולדות האיחוד האירופי.

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי קבע כי הרגולטורים עשו שגיאות מרכזיות בהחלטתם משנת 2009 על הנחות בלתי חוקיות לכאורה שנתנה אינטל ליצרניות מחשבים כדי לסחוט את המתחרים Advanced Micro Devices Inc.
 
ובכל זאת, בית המשפט של האיחוד האירופי טען: "אישר שההגבלות העירומות של אינטל מסתכמות בניצול לרעה של עמדה דומיננטית בשוק על פי כללי התחרות של האיחוד האירופי", אמרה הוועדה בהודעתה ביום שישי. זו הסיבה שהוועדה אימצה כעת "החלטה חדשה המטילה קנס על אינטל רק על ההגבלות העירומות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עניין של בחירה!!!!
    אנצי! 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם מתחבר לחברה רעה כשהוא שבור לגמריי או שהוא מתעשר-או הנרי סופר!
    סגור
  • 1.
    איחוד שמיחוד אירופי אנטישמי
    דליה 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שילכו לעזאזל.אינטל טובה ליהודים.מאאאאאאאד טובה
    סגור