דיגיטל וטק

דו"ח חושף: מכירות האונליין בתקופת החגים יגיעו ל-1.19 טריליון דולר

דו"ח תחזיות לחודשי הקניות של חברת סיילספורס חוזה כי מכירות האונליין בחודשי הקניות של 2023 צפויות להגיע לסכום האסטרונומי ברחבי העולם. 17% מהקונים מדווחים שכבר השתמשו בבינה מלאכותית לרכישה
מערכת ice | 
קניות אונליין (צילום pexels ,unsplash)
סיילספורס, המובילה העולמית ב-CRM וטכנולוגיות ענן, פרסמה את דו"ח תחזית הקניות שלה לחודשי הקניות והחגים, Holiday Predictions, לשנת 2023. המחקר מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה ממיליארד צרכנים ב-64 מדינות ברחבי העולם.
הדו"ח חושף את האתגרים הצפויים לקמעונאים בחודשי הקניות הקרובים על רקע חוסר הוודאות הכלכלית, עליית המחירים והאינפלציה, ובוחן את מקומה של בינה מלאכותית גנרטיבית בעתיד.

 תובנות מרכזיות מהדו"ח:
* צמיחת המכירות אונליין מתאזנת: אמון הצרכנים היורד ועודף מלאי גורמים לקמעונאים להתכונן לחודשי קניות מאתגרים. סיילספורס צופה עליה שנתית (YOY) במכירות האונליין של 4% ברמה הגלובליות ו-1%בארה"ב, בחודשי הקניות נובמבר ובדצמבר, שיסתכמו ב-1.19 טריליון דולר גלובלית ו-273 מיליארד דולר בארה"ב. 60% מהמכירות הללו - או 714 מיליארד דולר ברחבי העולם - יושפעו מעובדים בחנויות הפיזיות – שייצרו וימלאו את ביקוש ההזמנות שבוצעו אונליין.
* בינה מלאכותית מושכת את עיני הצרכנים וארנקם: 17% מהקונים מדווחים שהם כבר השתמשו בבינה מלאכותית לרכישה, כאשר קמעונאים מאמצים את הבינה המלאכותית החזויה והגנריטיבית ליעילות תפעולית ולחוויות קניות מותאמות אישית, הטכנולוגיה תשפיע על הוצאה של 194 מיליארד דולר במכירות אונליין בכל העולם בחודשי הקניות הקרובים.
* ההנחות יגיעו מוקדם השנה: קונים שמייחסים חשיבות למחירים יחפשו הנחות אטרקטיביות, וכדי להתחרות, קמעונאים יתחילו את תוכנית קידום המכירות שלהם מוקדם יותר כדי להקדים את הביקוש.
סיילספורס צופה שפע של אירועי קידום מכירות בתחילת אוקטובר – בצמוד לפריים דיי של אמזון שמתקיים בסתיו, כשאחריו נראה הנחות אגרסיביות המתרחשות לאורך השבוע שבין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי (שבוע הסייבר).
סיילספורס צופה ששיעורי ההנחה העולמיים יעלו ל-16% באוקטובר ויגיעו לשיא של 27% במהלך שבוע בין בלאק פריידי לסייבר מאנדיי (שבוע הסייבר). למרות ההנחות המוקדמות האטרקטיביות, סביר להניח שהצרכנים דווקא יחכו לעסקאות הטובות והסופיות לקראת סוף העונה.
בנוסף, 25% מכלל המכירות הדיגיטליות לחודשי הקניות יתקיימו במהלך שבעת הימים של שבוע הסייבר.
* קמעונאים בוחנים מקרוב יותר את נושא ההחזרות: 88% מהקמעונאים אומרים שהם יחמירו את מדיניות ההחזרות שלהם לקראת חודשי הקניות, אך לא ללא השלכות:
חוויות החזרה גרועות – מדיניות החזרות שאינה ברורה, קלה והגיונית- תסכן 21% מההזמנות המקוונות בחודשים הללו.
קמעונאים שמרסנים את מדיניות ההחזרה שלהם יראו התחלה איטית יותר בתקופת הקניות. סיילספורס צופה שקמעונאים עם חלונות החזרה של 30 יום או פחות יראו 7% פחות מכירות מקוונות באוקטובר ונובמבר.
"אחרי מספר שנים של צמיחה מואצת במסחר האלקטרוני בעקבות מגפת הקורונה, הקמעונאים נמצאים כיום בלחץ לשמר את הגדילה וגם את נאמנות לקוחות - תוך שמירה על הרווחים", אומר נעם עזרא סמנכ"ל מכירות אזורי לפתרונות B2B & B2C בסיילספורס ישראל, "למרות האטה בהוצאות אונליין, מותגים שעושים שימוש חכם בנתוני לקוחות ותובנות כדי להציע מבצעים והנחות מותאמים אישית, וכן יוצרים התקשרויות רלוונטיות המופעלות על ידי AI וחוויות לקוח מיטבית בין הערוצים השונים, יגרמו לקונים לחזור במהלך החגים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה