דיגיטל וטק

אילון מאסק בעד חופש הביטוי? תחשבו שוב

אחת מהסיבות בגינן רכש אילון מאסק את טוויטר, לטענתו, היא לאפשר לפלטפורמה לכולם להביע את דעתם. בפועל, הפעולות שהמיליארדר מבצע מחזקות את התמיכה בדעות שלו. ככה הוא עושה את זה
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
אילון מאסק טוען כי הטוויטר הינה ניטרלית ומגדיר אותה כ"כיכר ציבורית" אמיתית בו כל אחד יכול להביע את דעתו. כעת, הבעלים של הפלטפורמה הפופולרית הציע לארח ראיונות של Twitter Spaces עם מועמדים פוליטיים מכל הסוגים, המשקפים לכאורה את המחויבות של המיליארדר לניטרליות טוויטר, אך המציאות קצת אחרת.
עד כה נראה כי מאס מתעניין יותר בהצגת המתיישרים עם דעותיו שלו, מאשר באלה שעלולים באלה שעלולים לאתגר אותם. ביום שני הקרוב, מאסק צפוי לחלוק חדר צ'אט אודיו עם רוברט קנדי ג'וניור, הפעיל נגד חיסונים והמועמד הדמוקרטי לנשיאות.

ההחלטה לארח שוב את קנדי מדגישה, בפעם השנייה בתוך כמה שבועות, את הפוטנציאל הייחודי של מאסק לעצב את דעת הקהל באמצעות שילוב של סלבריטאי אישי משלו ושליטתו הפרטית במגפון מדיה חברתית. אבל הפעם, זה גם מעמיק את הספקות לגבי טענותיו של מאסק לפתיחות ראש – ונכונותו להשתמש בטוויטר ככלי מלבד כלי לפעילות שלו.
מאסק, שבנה חלק מהמוניטין המוקדם שלו כיזם על דאגה להבטחת הישרדות האנושות, התנגד לחיסון הקורונה ובילה חלק ניכר בהתנגדות לאנתוני פאוצ'י, המומחה לשעבר בממשל למחלות זיהומיות. מאסק טען כבר בינואר שהוא "תומך בחיסונים באופן כללי", אך הם מסתכנים בפגיעה יותר מתועלת "אם ניתנים לכל האוכלוסייה".
במשך שנים, קנדי דחה את הקונצנזוס הזה, כולל על ידי שימוש בגרמניה הנאצית בנאום נגד חיסונים בוושינגטון בשנה שעברה. אינסטגרם סגרה את חשבונו בשנת 2021 בגלל "שיתוף חוזר ונשנה של טענות שהופרכו על נגיף הקורונה או חיסונים".
נזכיר כי גם בחודש שעבר, מאסק אירח באירוע של Twitter Spaces את המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דה סנטיס, עליו בעבר אמר המיליארדר כי יתמוך במידה וירוץ לנשיאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה