השוק

מכה למאסק: בכירה שמינה התפטרה מטוויטר

לא מה הסיבה מאחורי התפטרותה של אלה ארווין, ראש אגף האמון והבטיחות של טוויטר ואחת מהסגנים הבכירים של מאסק
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום יוטיוב/ TED)
אלה ארווין, ראש אגף האמון והבטיחות של טוויטר ואחת מהסגנים הבכירים של אילון מאסק, התפטרה מתפקידה. 
בכירת אמזון לשעבר הצטרפה ביוני 2022, כמה חודשים לפני שמאסק רכש את טוויטר בנובמבר, וזכתה במהירות באמונו של הבעלים החדש והפכה לאחד המנהלים הבכירים שלו בחברה, לאחר העזיבה המתוקשרת של ראש אגף האמון והבטיחות לשעבר של החברה, יואל רוט.

למרות שעדיין לא ברור מדוע ארווין עזבה את טוויטר, מקורות בטוויטר העלו השערות האם עזיבתה עשויה להיות קשורה לביקורת האחרונה של מאסק על החלטת החברה בנוגע לפיקוח על תוכן מאתר החדשות השמרני ה-Daily Wire.
הגישה של טוויטר בנוגע לתוכן הפכה להרבה יותר משוחררת, ושנויה במחלוקת, תחת מאסק, שתיאר את עצמו כ" נאמן אבסולוטי של חופש הביטוי". מוקדם יותר השבוע, ארגון המפקח על שנאה וגזענות באינטרנט אמרו שהם מצאו 100 ציוצים עם תוכן גזעני, הומופובי ופוגעני אחר שפורסמו על ידי משתמשי שירות הפרימיום של טוויטר בסך 8 דולר לחודש - Twitter Blue, וכי 99 מהציוצים היו זמינים בטוויטר ארבעה ימים לאחר שיידעו עליהם.
תפקידה של ארווין כאחת המנהלים הבכירים בטוויטר התרחש בתקופה סוערת בחברה, כאשר מאסק פיטר אלפי עובדים ומפרסמים נטשו את הרשת החברתית. בכתבת פרופיל של דיילי ביסט בינואר, עמית לשעבר של ארווין תיאר אותה כמי ש"משגשגת בסביבות בוערות".
לאחר שמאסק חיסל את מחלקת יחסי הציבור של טוויטר, ארווין שימשה לעתים קרובות כדוברת החברה בפועל, הגיבה על המדיניות של טוויטר לכתבים ועסקה בקביעות עם משתמשי טוויטר לגבי החלטות ניהול תוכן.
באפריל, לאחר שמשתמש מתח ביקורת על ארווין על כך שהתירה תוכן הקשור לנאצים בפלטפורמה, היא צייצה בחזרה כי: "לעולם לא אגן על נאצים ואני לא מכירה אף אחד בטוויטר שיעשה זאת. היו לי בני משפחה שנשרפו למוות על ידי נאצים. עם זאת אני מאמינה בחופש הביטוי, אפילו דיבור שאני לא מסכימה איתו או מתעבת. יש גבולות ואנחנו נגביל את טווח ההגעה של תוכן שנאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה